Majd hozzátette:
„hiszem, hogy partnereink most még nagyobb lépéselőnybe kerülhetnek: a jogszabálymódosítás eredményeként a digitális borravaló intézményének széleskörű terjedése várható. Direktborravaló megoldásunk segítségével közel 30 százalékkal több borravaló jut el közvetlenül a személyzet számára. Büszkék vagyunk, hogy szolgáltatásunkkal éves szinten jelentősen hozzájárulhatunk a vendéglátásban dolgozók munkájának elismeréséhez”.
A szervizdíj nem helyettesíti a borravalót
A jogszabálymódosítás részeként a helyben fogyasztás esetén a szervizdíj mértéke magánszemélyek számára 15, cégek számára pedig 20 százalékban lett maximalizálva. Ennek ellenére a vendéglátósok 92 százaléka nem változtat eddigi gyakorlatán, az átlagos szervizdíj arány továbbra is 11 százalék körül mozog. Minden ötödik vendéglátóhely számol fel ilyen díjat – leginkább éttermekben (47 százalék) és Budapesten (40 százalék).
A borravaló adását egyértelműen a szolgáltatással való elégedettség motiválja, illetve a vendéglátósok (22 százalék) szerint a törzsvendégek is extra pénzzel honorálják a figyelmes felszolgálást. Az pedig csupán a vendégkör 13 százalékát befolyásolja, hogy a számla végösszege tartalmaz-e szervízdíjat.
A megkérdezettek tapasztalatai alapján a borravalót adók több mint fele legfeljebb 5 százalékot ad, 38 százalékuk pedig 5 és 10 százalék közöttit. A közbeszédben gyakran emlegetett 10 százalékot csupán a vendégek 2 százaléka fizeti meg.