Meglepő eredmény született a magyarok borravaló-adási szokásairól

A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől kapnak borravalót, és ezt egyre többen bankkártyával fizetik – derült ki a HelloPay legfrissebb kutatásából. A felmérés arra is rávilágított, hogy ahol van lehetőség a digitális borravalóadásra, ott a vendégek szívesebben honorálják a színvonalas kiszolgálást. A bankkártyás fizetés elterjedésével párhuzamosan tehát a borravaló is új lendületet kapott.

A jogszabályváltozásoknak köszönhetően 2025 januárjától a bankkártyával adott borravaló még szélesebb körben vált adó- és járulékmentessé – ez jelentősen ösztönözheti a digitális borravalóadást. A HelloPay vendéglátósok körében végzett, borravalógyakorlatot vizsgáló kutatása alapján a vendéglátósok 42 százaléka azt tapasztalta, hogy a fogyasztók szívesebben adnak borravalót, ha azt bankkártyával is egyszerűen megtehetik.

Könnyebben vesszük elő a bankkártyát
Könnyebben vesszük elő a bankkártyát
Fotó: Depositphotos

A HelloPay Direktborravaló rendszert használó helyek még biztatóbb eredményekről számoltak be: közel 70 százalékuk szerint az ilyen megoldásokkal a vendégek még motiváltabbak a borravaló adásában. Éttermek esetében például a vendégek 49 százaléka maga mondja meg, hogy mennyit szeretne hozzáadni a végösszeghez – digitálisan. Szórakozóhelyeken jellemzőbb, hogy a terminálon írják be az összeget.

„A jogszabálymódosítást pozitívan fogadta a piac, hiszen szélesebb körben elérhetővé tette a digitális borravaló intézményét, ugyanakkor közvetett esetben feladatot is rótt a szereplőkre” – mondta Varga Norbert, a HelloPay ügyvezetője.

A borravaló adminisztrációja a legtöbb helyen új kihívást jelent: a jogszabály szerint nyilván kell tartani az adott műszakban dolgozó munkavállalókat, és a kifizetett borravaló mértékét is, ha az nem közvetlenül a dolgozó számlájára érkezett. A változás ugyanakkor nem jelent újdonságot azoknak, akik eddig is használták az innovatív fizetési rendszereket.

„A HelloPay Direktborravaló megoldásunk évek óta lehetővé teszi, hogy a vendég bankkártyával, közvetlenül a kiszolgáló számlájára juttassák el a borravalót – teljesen adó- és járulékmentesen, ráadásul jogkövető módon, adminisztrációs feladat nélkül – mondta Varga Norbert, a HelloPay ügyvezetője.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo