Luxus és gazdaságos úti célok: merre veszik az irányt a turisták?

A Mastercard Economics Institute legfrissebb globális jelentése szerint a turizmus ágazatot az utasforgalom és a költekezés rohamos növekedése jellemzi. A „Travel Trends 2024” című tanulmány részletesen mutatja be az idegenforgalomi piacot mozgató globális és európai trendeket.

Hosszabb szabadság

2023-ban az európai turisták átlagosan két nappal többet töltöttek nyaralással - ami magasabb, mint a globális, 1 napos átlag. Ezt a tendenciát a megfizethető úti célok elérhetősége és a melegebb éghajlat vezérelte. A jelentés szerint minden 6 Celsius-fokos hőmérséklet emelkedéssel 1 nappal növekszik a turisták várható tartózkodási ideje is. 

Az európai fogyasztók egyre szívesebben költenek maradandó élményekre tárgyi javak helyett. A SpendingPulse Destinations9 jelentés szerint az utazási kiadások 12 százalékát ma már az ilyen élmények teszik ki. Az angol turisták például a pénzük 16 százalékát költik el az éjszakai életben, pedig a globális átlag csak 10 százalék. Ez talán nem is annyira meglepő, hiszen az olyan európai városok, mint London, Párizs, Barcelona, Dublin, Amszterdam, Lisszabon, Róma és Koppenhága rendelkeznek a nyári éjszakai élet legpezsgőbb színterével10.

„Az európai turizmus népszerűsége továbbra is töretlen, amit az amerikai turisták növekvő özöne csak még inkább megerősít. Őket pedig leginkább az olyan népszerű úti célok vonzzák, mint Spanyolország, Portugália és az Egyesült Királyság” - mondta Natalia Lechmanova, a Mastercard Economics Institute európai vezető közgazdásza.

„Megfigyeléseink azt tükrözik, hogy az európai utazók a kevésbé forgalmas május-júniusi és szeptember-októberi hónapokat választják, és elkerülik a zsúfolt nyári csúcsidőszakot. Az európai élménygazdaság pedig minden bizonnyal tovább fog erősödni, mivel a turisták egyértelműen hajlanak arra, hogy a magával ragadó élményeket helyezzék előtérbe.”

 

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo