Kulcstényező a sikeres családi vállalkozáshoz

Hagyomány és fejlődés – a kettő egyensúlyának megteremtése az egyik leggyakoribb kihívás a családi vállalkozások tartós örökségének kiépítésében. Az ilyen cégeknek fel kell ismerniük, mikor helyes ragaszkodni a hagyományokhoz, és mikor kell fejest ugrani az ismeretlenbe anélkül, hogy ezzel elveszítenék azokat az értékeket, amelyekben a vállalkozás igazán egyedi. Az örökség lényegének jövőközpontú szemlélete a jövő generációinak sikere érdekében is fontos szempont – állapította meg kutatásában a KPMG.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Identitás örökség

A közös családi történetek és rituálék a családi identitáson, értékeken és történelmen keresztül szövődnek bele a vállalkozásba. A családi identitás gyakran a családi konfliktusok megoldásának informális irányítási mechanizmusaként működik. Az identitás örökségének pontszámai magasak voltak a csendes generációs vezérigazgatók és az idősebb, legalább ötödik generációs családi vállalkozások körében.

Vállalkozói örökség

A családi vállalkozások vezetői a kerekasztal-beszélgetéseken a vállalkozói örökség fontosságát és hatását hangsúlyozták. A generációkon átívelő vállalkozói szellem egyszerre erősíti és elősegíti az örökség minden összetevőjét, mivel az előző generációk vállalkozói tevékenységéről és eredményeiről szóló történetek segítenek fenntartani az örökséget és a családok lendületét.

Az örökség hatásának mérése

A KPMG felmérésének adatai azt mutatják, hogy a sikeres családi vállalkozások átfogó örökséget ápolnak, amely magában foglalja a pénzügyi vagyont, a családi identitást, a társadalmi felelősséget és az utódlási terveket. A magas örökségi pontszámot elért családi vállalkozások 45 százaléka versenytársaihoz képest jelentős üzleti teljesítményről is beszámolt. Ehhez képest az alacsony örökségi pontszámmal rendelkező vállalkozásoknak csak 23 százaléka számolt be ilyen eredményekről. „Fenntarthatósági teljesítményükben különösen azok a családi vállalkozások tűnnek kiemelkedőnek, amelyek az identitás örökségét helyezik előtérbe, és a családi értékeket és történelmet beleszövik az üzletbe. Az egyik fontos tanulság, hogy az anyagi örökségre való összpontosítás megférhet a társadalmi örökség pozitív hatásaira való igénnyel, különösen a fiatalabb generációk tagjai körében, akik egyre inkább a társadalmi és környezeti fenntarthatóságra gyakorolt hatásukra koncentrálnak” – emelte ki Simonyi Tamás, a KPMG szenior igazgatója.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo