Kulcstényező a sikeres családi vállalkozáshoz

Hagyomány és fejlődés – a kettő egyensúlyának megteremtése az egyik leggyakoribb kihívás a családi vállalkozások tartós örökségének kiépítésében. Az ilyen cégeknek fel kell ismerniük, mikor helyes ragaszkodni a hagyományokhoz, és mikor kell fejest ugrani az ismeretlenbe anélkül, hogy ezzel elveszítenék azokat az értékeket, amelyekben a vállalkozás igazán egyedi. Az örökség lényegének jövőközpontú szemlélete a jövő generációinak sikere érdekében is fontos szempont – állapította meg kutatásában a KPMG.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KPMG 2023 második felében 2683 családi vállalkozás vezetőjét kereste meg 80 országból, illetve régióból, hogy megvizsgálja az örökség valódi lényegét, és azt, hogyan lehet ezt használni a fenntartható és versenyképes növekedés érdekében.

Az örökség lényegének feltárása

Az örökség a családi vállalkozások fontos eleme, amely összeköti a generációkat, és meghatározza a vállalkozás hosszútávú jövőképét. Az örökség azonban egyszerre lehet eszköz és teher is, hiszen az identitás és az inspiráció forrásaként szolgál, de potenciálisan akadályozhatja az innovációt és a változásokat. Ha a vezetők túlzottan ragaszkodnak a hagyományokhoz, és folyamatosan arra hivatkoznak, hogy ezt náluk "mindig is így csinálták", az több probléma forrása lesz, megzavarja a családi kapcsolatokat, és végül az innovációra és alkalmazkodóképességre összpontosító fiatalabb generációk szembeszállhatnak a stabilitást és biztonságot preferáló idősebbekkel. Ez az örökségi paradoxon. A helyzet megoldása nyitottságot és kompromisszumkészséget követel az érintettek részéről.

A sikeres családi vállalkozások tudatosan formálják értékké örökségeiket
A sikeres családi vállalkozások tudatosan formálják értékké örökségeiket
Fotó: Depositphotos

A KMPG arra kérte a családi vállalkozások vezetőit, hogy azonosítsák azt az örökséget, amely a legjobban jellemzi cégüket. Leírásuk a felmérésben szereplő négy fő örökségi összetevő – az anyagi, biológiai, társadalmi és identitásbeli – legfontosabb jellemzőin alapult. Az interjúk egyik tanulsága az volt, hogy ezen a négy összetevőn kívül a vállalkozói örökségek is felbukkantak fontos összetevőként. A felmérés megmutatja, hogy a különböző generációk egyedi szempontjaik és prioritásaik alapján érzékelik örökségük fontosságát, így annak építésére és fenntartására irányuló stratégiák is eltérnek.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo