Kőkemény levelet kaptak a Ryanair utasai

Politikai háború közepébe keveredtek a Ryanair utasai, valószínűleg teljesen akaratukon kívül. Esetleg csak nyaralni szerettek volna, most meg törhetik a fejüket, a barikád melyik oldalára álljanak. A légitársaságtól mindenesetre levelet kaptak az utasok.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tisztelt Utasunk!

A Magyar Kormány a közelmúltban egy alaptalan és indokolatlan „extraprofit" adót vetett ki rövid határidővel a rekordveszteséget szenvedő légitársaságokra, ezért szükségünk van az Önök támogatására, hogy ezt az ostoba és tisztességtelen adót, ami az utasainkat terheli, eltöröljük.

Precedens jellegű konfliktus kezdődött (Fotó: Ryanair)

Nagy Márton miniszter úr múlt szombaton több hamis állítást fogalmazott meg, melyek a magyarázatát kérjük:

1) Miért vetnek ki „többletnyereség" adót az olyan veszteséges légitársaságokra, mint a Ryanair és a Wizz Air, amelyek rekordveszteségről számolnak be a Covid helyzet valamint az ukrán invázió miatt?

2) Miért állította hamisan Nagy minister úr, hogy más EU-országokban problémamentesen fizetik a „többletnyereség" adót? Ez teljesen hamis – egyetlen másik uniós ország sem vetett ki „többletnyereség" adót olyan veszteséges iparágra, mint a légitársaságok.

3) Miért hazudott Nagy miniszter úr a magyar családoknak, akik nem tudják megfizetni ezt a regresszív adót, amikor azt állította, hogy „az extraprofit adót senki nem hárítja át a lakosságra". Amint azt Nagy miniszter jól tudja, az olyan légitársaságoknak, mint a Ryanair és a Wizz Air, nincs nyereségük, nincs „többletnyereségük", így az uniós jog értelmében a légitársaságok szabadon meghatározhatják az EU-n belüli járatok repülőjegyeit (beleértve ennek az értelmetlen adónak az áthárítását is) anélkül, hogy a nemzeti kormányok vagy „fogyasztóvédelmi ügynökségeik" bármilyen módon beavatkozzanak.

Arra kérünk minden utast, hogy csatlakozzon hozzánk a Nagy miniszter úr által kivetett ostoba adó ellen, amely minden magyar családot és látogatót magasabb repülőjegy fizetésére kényszerít majd, amikor a Magyarországról induló légi közlekedés már a Covid-19 világjárvány idején is hatalmas veszteségeket szenvedett el, valamint most az Ukrajnát támadó illegális orosz inváziója miatt is.

A veszteséges iparágra abszurd „többlet-adó" kivetése csak károsítja Magyarország versenyképességét és a magyar családokat egy olyan időszakban, amikor Magyarországnak szüksége van a Ryanair alacsony viteldíjaira, hogy felgyorsítsa a Covid utáni gazdasági fellendülést.

Arra kérünk minden Ryanair utast, hogy írjon ma e-mailt Nagy Márton miniszter úrnak, és szólítsuk fel, hogy fordítsa vissza ezt az ostoba és kártékony adót ami a magyar családokat terheli.

Üdvözlettel, Ryanair Team

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo