Az online vásárlás továbbra is dominál a Black Friday idején: a vásárlók 44 százaléka kizárólag online fog akciókat keresni, míg 34 százalékuk az online és a hagyományos boltok ajánlatait is figyeli majd. Magyarországon mindössze 8 százalék keres kifejezetten hagyományos bolti akciókat Black Friday alkalmával.
A legkeresettebb termékek között továbbra is a műszaki cikkek szerepelnek: a vásárlást tervezők 48 százaléka okostelefont, tabletet vagy okosórát szándékozik vásárolni, átlagosan 90 ezer forintos értékben. A szórakoztatóelektronikai eszközöket keresők aránya 32 százalék, és ebben a kategóriában a vásárlók átlagosan 235 ezer forintot költenek majd. A háztartási kis- és nagygépekre 62 százalékuk tervez költeni, különösen kávéfőzők, mosogatógépek és állóporszívók iránt mutatkozik fokozott kereslet.
A Black Friday gazdasági hatása: továbbra is jelentős költések várhatók
A kutatás szerint a Black Friday vásárlók átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik. Ez a digitálisan affinis, 4,2 millió fős csoport esetében összesen közel 95 milliárd forintnyi tervezett költést jelent. Amennyiben figyelembe vesszük a nem tervezett vásárlásokat és a digitálisan kevésbé aktív réteg vásárlásait is, az idei Black Friday forgalma akár 150-160 milliárd forintra is rúghat.