Kifakult a Black Friday: vége a magyarok impulzív vásárlásainak?

Bár a Black Friday már nem olyan vonzó a vásárlók számára, mint régebben, az idei forgalom így is elérheti a 150-160 milliárd forintot, derül ki a Publicis Groupe Hungary és a PwC Magyarország friss kutatásából. A digitálisan affinis internetezők közel kétharmada (63 százalék) továbbra is célzottan keresi az akciós ajánlatokat ebben az időszakban. Bár a vásárlási szokások átalakulnak, a kereskedők hosszabb, akár egész hónapra kiterjedő leárazásokkal igyekeznek megtartani a vásárlók érdeklődését.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Érdekes fejlemény, hogy míg korábban a Black Friday során sokan impulzívan vásároltak, idén a kutatásban válaszadók háromnegyede jelentette ki, hogy nem tervez váratlan költéseket. A vásárlást tervezők többsége (60 százalék) olyan termékeket vesz, amelyeket amúgy is megvásárolna. Külön kiemelendő, hogy a válaszadók 42 százaléka kifejezetten erre az időszakra időzíti karácsonyi ajándékainak beszerzését, így a kereskedők közötti verseny már nem az extra vásárlásokért folyik, hanem azért, hogy magukhoz vonzzák a tervezett vásárlások bevételeit.

"A Black Friday hőskorában, a COVID előtt, voltak nagyobb e-kereskedők, akik egy nap alatt akár 10 milliárd forint fölötti forgalmat értek el. Mára azonban a piac kiegyensúlyozottabbá vált: a kedvezmények és a költések időben eloszlanak, a vásárlók pedig sokkal tudatosabbak lettek. Már nem impulzívan vásárolnak, hanem az egyébként is betervezett költéseikhez keresik a legjobb ajánlatokat" – mondta Madar Norbert, a PwC Magyarország Digital Commerce csapatának vezető menedzsere.

Még mindig az ár a döntő az online vásárolt műszaki cikkeknél

A kutatás azt mutatja, hogy a külföldi weboldalakról – például a Temuról vagy az Aliexpressről – történő vásárlás egyre népszerűbb. A válaszadók 28 százaléka jelezte, hogy valószínűleg vásárolni fog ilyen platformokon, elsősorban az alacsony árak (65 százalék), a korábbi jó tapasztalatok (34 százalék) és a széles választék (33 százalék) miatt, amelyekre ezek a globális szolgáltatók építhetnek.

Véleményvezér

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.
A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak

A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak 

Óvodások gázálarcban, ennél már szebb nem is lehet.
A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget

A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget 

A Fidesz lebontaná a jogállamot.
Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo