Kevésbé félünk a munkahelyünk elvesztésétől

Az elmúlt évben érzékelhetően bizakodóbbá váltak a hazai munkavállalók egy esetleges munkanélküliség időtartamát illetően, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából. A felmérés szerint enyhén nőtt azon válaszadók köre, akik akár több mint egy évre elegendő anyagi megtakarítással is rendelkeznek.

A 2024 utolsó negyedévében készült felmérésben a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Indexe 76 pontos értéket vett fel, amely a megelőző év hasonló időszakához képest 1 pontos emelkedést mutat.

Az előző év azonos időszakához képest 4 pontos ugrással 65 pontra emelkedett az a mutató, amely azt vizsgálja, hogy a munkavállalók mennyire bíznak abban, hogy egy esetleges állásvesztés vagy felmondás esetén könnyen találnának a képzettségüknek megfelelő új állást. A részeredmények szintjén is jól érzékelhető a változás: a tavalyi 30-ról 34 százalékra, valamint 21-ről 23 százalékra nőtt azok aránya, akik szerint könnyen, illetve nagyon könnyen találnának maguknak új munkahelyet, ezzel párhuzamosan 15-ről 10 százalékra esett azoké, akik ezt nehéznek ítélik meg.

Egy évvel ezelőtthöz képest most optimistábban tekintünk a munkakereséssel járó kihívásokra
Egy évvel ezelőtthöz képest most optimistábban tekintünk a munkakereséssel járó kihívásokra
Fotó: Depositphotos

Enyhén árnyalja az összképet, hogy a kutatás szerint az interjúalanyok közel kétharmada (64 százaléka) egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy egy éven belül esetleg elveszítheti az állását, ami az előző év hasonló időszakához képest 8 százalékpontos esést mutat, miközben a tavalyi 11-ről mostanra 16 százalékra ugrott azok aránya, akik emiatt már csak kis mértékben aggódnak.

Pozitív fejleménynek tekinthető, hogy a tavalyi évben mért 18 százalékhoz képest mostanra már csak a megkérdezettek 15 százalék jelezte azt, hogy a háztartása kevesebb, mint egy hónapot tudna csak átvészelni a fő kereső állásvesztése esetén, míg ezzel párhuzamosan 8-ról 11 százalékra, valamint 19-ról 21 százalékra ugrott azok aránya, akik 7-12 hónapra, illetve több mint egy évre elegendő megtakarítással is rendelkeznek.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo