Kevésbé félünk a munkahelyünk elvesztésétől

Az elmúlt évben érzékelhetően bizakodóbbá váltak a hazai munkavállalók egy esetleges munkanélküliség időtartamát illetően, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából. A felmérés szerint enyhén nőtt azon válaszadók köre, akik akár több mint egy évre elegendő anyagi megtakarítással is rendelkeznek.

„Az előző évhez képest kifejezetten pozitív irányú változást tapasztalunk a válaszadók munkanélküliségre vonatkozó attitűdjében, mivel annak becsült időtartamát tekintve jelentős csökkenés figyelhető meg. Többségük szerint probléma esetén is viszonylag hamar megbirkóznának a munkakeresés kihívásaival” – mondta el Kiss Márk István. A BNP Paribas Cardif Biztosító vezérigazgatója hozzátette: a növekvő optimizmust az is erősítheti, hogy nőtt a munkanélküliség esetén felélhető megtakarítások nagysága is.

Lényeges fejlemény, hogy az előző év hasonló időszakához képest változatlanul 87 pontot vett fel a munkavállalók mostani munkahelyük fennmaradásával kapcsolatos optimista percepciója. A részeredmények alapján az interjúalanyok 72 százaléka úgy vélte, hogy a cég, ahol dolgozik – függetlenül a saját pozíciójától – még több mint öt évig biztosan megmarad. Továbbá 5-ről 8 százalékra emelkedett azok aránya, akik szerint ennek hossza négy-öt év is lehet.

A felmérés szerint a megelőző év azonos időszakához képest 1 ponttal emelkedett az a mutató, amely a munkavállalók azzal kapcsolatos attitűdjeit méri, hogy a jelenlegi pozíciójukat mennyire érzik biztosnak az adott cégen belül: az így elért 77 pont nagyjából megegyezik a korábbi negyedévekben mért adatokkal. A vonatkozó részadatok szerint a válaszadók 57 százaléka azt gondolja, hogy jelenlegi pozíciójuk több mint öt évig biztosan meg fog maradni, ami az előző év hasonló időszakához képest 1 százalékpontos emelkedést és a részindex stabilitását jelenti.

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo