Azt pedig már talán mindenki tudja, hogy az Európai Unióban a magyar infláció a legmagasabb. Azt viszont valószínűleg kevesebben sejtik, hogy az euróövezet átlagához képest háromszoros a különbség.Ebben a témában a legmulatságosabb pillanat az volt, amikor júniusban 29,3 százalékról 23,1 százalékra mérséklődött az élelmiszerinfláció és ezt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) úgy kommentálta, hogy a sikerhez online Árfigyelő rendszerük is hozzájárult. Egy honlappal az infláció ellen! Ez pont olyan mintha azt mondaná valaki, hogy az amerikai F-16-os vadászgépeket le lehet lőni Árpád vezér nyilaival. Augusztusban aztán Árpád nyílvesszői porba hullottak, amikor ismét emelkedett az infláció júliushoz képest 0,7 százalékkal. És persze nem azért, mert lefagyott a GVH honlapja, hanem azért, mert az árstoppok kivezetése után 54,6 százalékkal megugrottak a cukorárak és 7,3 százalékkal a sertéshúsok tarifái. Szóval egy honlappal nekimenni az inflációnak igazán hajmeresztő kísérlet.
Fény lehetne az alagút végén, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter immár minden évben bejelenti, ismét rekordot döntöttek Magyarországon a külföldi beruházások. Ha ez egy releváns igazság lenne, akkor a magyar gazdaság már megelőzte volna az amerikait, de sajnos nem így van. Ebből a kijelentésből hiányzik, hogy eközben mennyi beruházó távozott. Ha most csak egyetlen hónapot visszanézünk, akkor azonnal árnyaltabbá válik a kép. Több évtizedes működés után bezár az IBM váci gyára. Az üzem 448 főt foglalkoztatott. Bezárja gödöllői gyárát egy amerikai autóipari multi, 800 embert küldenek el. És akkor az ár/érték arányokról még nem beszéltünk. A most ideérkező akkumulátorgyárak, vajon többet hoznak a magyar gazdaságnak, mint a távozó informatikai, autóipari cégek, vagy többet visznek? Szijjártó Péter augusztus 19-én bejelentette, hogy ezentúl a Qanot Sharq hetente kétszer utasokat visz Budapest és Taskent között. Ez a „beruházás” például 2 hét alatt ment csődbe. A járat már meg is szűnt, holott a terv az volt, hogy a heti kettő után januártól hetente háromszor közlekedtek volna. Nem azt kellene mondani tehát, hogy rekordot döntött a paradicsomok pirossága, hanem azt, hogy mennyi termett és milyen beltartalommal.