Káosz a repoharaknál: szakmai ajánláscsomagot kapnak a vendéglátóipari vállalkozások

A repoharak használata összhangban van a szórakozóhelyek vendégeinek környezetvédelmi igényeivel, ugyanakkor a jelenlegi repohár-rendszeren sokan változtatnának. A felhasználók számára a legnagyobb problémát a visszaváltási lehetőségek követhetetlensége jelenti – derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által összehívott munkacsoport nagy repohár-felméréséből, amelyet több mint 4 ezren töltöttek ki. A vendégek leginkább pénzért szeretnék visszaváltani poharukat, de egy repohár-automatát is jó ötletnek tartanának. A kutatás eredményeire alapozva a BKIK szakmai önszabályozó ajánláscsomagot állít össze a vendéglátóipari vállalkozásoknak.

A BKIK tavaly alakult repohár munkacsoportjának célja, hogy önszabályozó piaci megoldást keressen a repohár, azaz a rendezvénykörnyezetben használt erős falú újrahasználható pohár visszaváltásával kapcsolatos visszásságokra. Ennek részeként 2022 végén felmérést végeztek, amelyben a felhasználók igényeire keresték a választ. Az online felmérés nagy érdeklődést váltott ki: a kérdőívet egy hónap alatt több mint 4 ezren töltötték ki.

Átláthatatlan a rendszer (Fotó: Depositphotos)
Átláthatatlan a rendszer (Fotó: Depositphotos)

A fenntarthatósági szempontok a legfontosabbak

A felmérés egyik tanulsága, hogy a környezetvédelmi szempontok kiemelt jelentőségűek a válaszadók számára: a potenciális vendégek 85 százaléka mondta, hogy fontos számára a téma. Ennek az igénynek az újrahasznosítható poharak teljes mértékben megfelelnek, így a mostani repohár-rendszer értékelésénél is kiemelkedő eredményeket kaptak annak fenntarthatósági céljai.

Átláthatóbb rendszert szeretnének a vendégek

Ugyanakkor a válaszadók mindössze 8 százaléka elégedett a repoharak jelenlegi rendszerével. 60 százalékuknál jelenik meg az az igény, hogy legyen egyértelmű, mely helyek használnak repoharat, és hol milyen tokeneket fogadnak el.

56 százalék mondta, hogy a jelenlegi rendszer nem veszi figyelembe az egyszeri vendégek (pl. turisták) igényeit. A szórakozóhelyek rendszeres látogatóinak többsége (56 százaléka) szerint az is problémás, hogy vagy a poharat vagy az ehhez kapcsolódó tokent maguknál kell tartaniuk. A felhasználói kényelmetlenséget jól jelzi az is, hogy jelenleg a tokeneket és a poharakat mindössze a válaszadók 25-30 százaléka őrzi meg és viszi a későbbiekben magával.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo