Iszonyúan keresik a vendéglátósokat és a szakmunkásokat Magyarországon

Továbbra is tart az álláshirdetések számának növekedése, folyamatosan keresik az új munkavállalókat a cégek az ország minden megyéjében – mutat rá a Profession.hu első negyedéves jelentése. A tavalyi év azonos időszakához képest idén 66 százalékkal több állást hirdettek meg a portálon keresztül.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Intenzív növekedés leginkább Somogy, Pest és Tolna megyére volt jellemző a vizsgált három hónap során, a legkevésbé aktív Nógrád megyében is 14 százalékos növekedés mérhető.

Nincs mire várni, rengeteg állshely van (Fotó: depositphotos.com)

A munkaerő-kereslet továbbra is kihívások elé állítja a vállalatokat a hazai munkaerőpiacon – derül ki a Profession.hu idei első negyedéves jelentéséből. Megoldást többek között a passzív jelöltbázis felkutatása jelenthet.

Somogy megyében nőtt a leginkább a toborzás intenzitása

A legtöbb új kollégát a fővárosban keresik a feladott álláshirdetések száma alapján, azonban ezzel párhuzamosan a toborzás jelenlegi volumenét összevetve a tavalyi év azonos időszakával elmondható, hogy a leginkább Somogy megyében történt növekedés, ahol 108 százalékkal több pozíciót hirdettek meg. Ezt követi sorrendben Pest megye (77 százalék), Tolna megye (73 százalék), Zala (71 százalék), Vas (70 százalék), Csongrád-Csanád és Győr-Moson-Sopron (67-67százalék), Baranya (64 százalék), Bács-Kiskun (58 százalék) és Borsod-Abaúj-Zemplén (56 százalék), de az ország teljes területén számottevő a toborzás erősödése. A legkisebb mértékű emelkedés Békés (34 százalék), Heves (28 százalék) és Nógrád megyében (14 százalék) mérhető e téren.

A vendéglátás és a szakmunkás hirdetések gyarapszanak a leginkább

A munkaerőtoborzást kategóriánként vizsgálva elmondható, hogy a vendéglátás hirdetési volumene nőtt a legnagyobb mértékben az idei év elején az előző év azonos időszakához képest, azonban hozzá kell tenni az eredmény magyarázataként, hogy tavaly az első negyedévben még zárva tartottak a vendéglátóhelyek az országban. Ezt követik a szak-, betanított- és segédmunkás, valamint az adminisztrációs terület hirdetései. A legkisebb növekedést az építőipar és az IT programozás kategóriák produkálták.

Megyei szinten eltérés mutatkozik a munkavállalók iránti keresletben szakterületenként. Míg Borsod megyében az adminisztráció, IT fejlesztés és az egészségügyi területekben van a leginkább igény új munkavállalókra a tavalyi évhez képest, addig Komárom-Esztergomban az IT üzemeltetés, marketing és az oktatás nőtt a legnagyobbat és az egészségügy pedig jelentősen lecsökkent. Győr-Moson-Sopronban a vendéglátás, IT Programozás és a HR a legnagyobb növekvő, Fejérben pedig az üzleti támogató központok (az SSC szektor 9 hónapja őrzi dobogós helyét), a HR és az IT üzemeltetés szerepel a lista elején. Veszprém megyében a pénzügy, vendéglátás, valamint az egészségügy hármasa tudott a leginkább nőni.

A munkavállalók preferenciái és aktivitása térség és hivatás tekintetében

A vizsgált három hónap tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékos elmaradást mutat a munkavállalók jelentkezésének tekintetében – igaz, tavaly ebben az időszakban még a pandémia hatása erőteljesen meghatározta a piacot. Mindemellett a megyék közel felében növekedés mérhető – ez a pozitív elmozdulás elsősorban Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, valamint Baranya és Hajdú-Bihar területén történt.

Hivatásonként vizsgálva a jelentkezők számát a vendéglátás, hotel, idegenforgalom kategóriában feladott hirdetéseknél mérhető a legintenzívebb növekedés, amelyet az oktatás, tudomány, valamint a cégvezetés, menedzsment követ, majd az üzleti támogató központok. Az idei év elején a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva a legkevesebb jelentkezést a mérnök, a bank, biztosítás, bróker és az IT programozás területén toborzók jegyezték.

„A toborzás hatékonyságát a munkaerőkeresés átalakításával tehetik hatékonyabbá a vállalatok. A megfelelő jelöltek megtalálásában segítséget nyújthat számukra, ha nem csupán az aktív álláskeresőket szólítják meg, hanem a passzív, de potenciális jelölteket is számításba veszik. Érdemes a jelölt adatbázisban keresni azok között a munkavállalók között, akik nincsenek munkakereső státuszban, de meggyőzhetőek a munkahelyváltásról vagy munkába állásról” – javasolja Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment igazgatója.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo