Közösségi média és impulzusvásárlás
Úgy tűnik tehát, hogy az online vásárlás népszerűségének növekedése nem lassul le egyhamar, viszont az is megfigyelhető, hogy az elmúlt hónapokban elkezdtünk visszatérni a bolti vásárlás felé (azzal együtt, hogy az online elköltött pénzünk aránya továbbra is magas).
A közösségi média, különösen a celebek, az influencerek és a bloggerek pedig kiemelt szerepet játszanak abban, hogy egyre trendibb is online vásárolni. Az influencereknek ajánlásai bírnak a legnagyobb hatással ránk, és egyre inkább kirajzolódni látszik a trend, miszerint az ő véleményük és ajánlásaik alapján hozzuk meg döntéseinket a kasszánál. A statisztikák szerint 2027-re mintegy 1 milliárdan foglalkoznak majd teljes állásban tartalomkészítéssel. Az online vásárlás még egyszerűbb, mióta a különböző közösségi média felületek beépítették alapvető funkcióik közé a vásárlási lehetőséget. Az Instagram "vásárlási címkék" funkciója vizuális vásárlási élményt tesz lehetővé a fogyasztók számára. Elég csak felkeresnünk kedvenc márkánk profilját, ahol a fotókra vagy videókra kattintva máris a bevásárlókocsiban van a termék. Innen már pedig csak egy lépés a kassza.
A legújabb trend: TikTok Shop
A közösségi médiás vásárlás legújabb szenzációja a "TikTok Shop", amely egy új, innovatív vásárlási funkció a platformon. A Shop lehetővé teszi a kereskedők, márkák és alkotók számára, hogy a termékeiket közvetlenül a TikTokon mutassák be és értékesítsék a bejátszott videók, live-ok és a termékbemutató fülön keresztül. A statisztikák szerint a brit felhasználók 79 százaléka fedezett fel már új márkákat a TikTokon keresztül, és több mint 54 százalékuk vásárolt olyan márkától, amit TikTokon látott. Nem csoda, hiszen olyan szépségápolási trendek terjednek futótűzként a platformon, mint a ‘cukormázas fánk köröm’, amelyet számos körömápolásra specializálódott világmárka használt eladásai növelésére