A vásárlási élmény fokozása online is
Az előrejelzések alapján a kiskereskedelemben az online vásárlások dinamikája fokozódik, érintve a szépségipart is. Ahogy az iparág tovább fejlődik, a kiskereskedők számára kulcsfontosságú lesz, hogy folyamatosan alkalmazkodjanak a változó környezethez, hogy megfeleljenek a vásárlók igényeinek és kielégítsék szükségleteiket. Az üzletekben ez könnyen megoldható a vásárlási élmény fokozásával. Az online kereskedők számára azonban minden eddiginél fontosabb lesz, hogy webshopjaikat úgy alakítsák ki, hogy az vásárlóik számára vonzó és felhasználóbarát legyen. Ilyenek például videós tartalmak publikálása, ahol részletesen bemutatják, hogyan kell használni termékeiket. Bár az oldalra látogatók fizikailag nem látják és nem érinthetik meg a terméket, az átadott információk és az egyszerű használat könnyen meggyőzheti őket a vásárlásról. Ez a pozitív online vásárlási élmény azt is eredményezheti, hogy a kialakult bizalomnak köszönhetően a fogyasztó visszatér a weboldalra és a jövőbeni újra vásárol majd a kereskedőtől.
Míg néhány hagyományos szépségápolási kiskereskedő nehezen tudott lépést tartani az utóbbi években kialakult online versennyel, mások eredményesen követik a trendeket: saját online platformokat fejlesztettek ki, hogy kielégítsék az online vásárlás iránti növekvő keresletet. Az online térben is jelen lévő szépségápolási szereplők a mesterséges intelligencia és a ‘virtuális kipróbálási technológia’ alkalmazásával minden eddiginél személyre szabottabb élményeket is kínálnak vásárlóiknak.