Önök most vásároltak két osztrák gyárat Magyarországon. Könnyű menet volt, hiszen a műanyagipar régen az aranytojásokat tojó tyúk volt? Folyamatosan nőtt a kereslet a termékek iránt, nem lehetett hibázni. Most milyen ez a befektetési piac? Vajda László a TeraPlast fejlesztési igazgatója.
Veszélyes. Vita folyik arról, hogy ez az iparág lejtmenetben van, vagy növekszik. A statisztikák azt mutatják, hogy a műanyag termékek iránti kereslet ma is folyamatosan emelkedik. Az OECD szerint 2050-ig megduplázódik ennek az iparágnak a termelése. Ugyanakkor a hulladékgazdálkodás megjelenésével lettek olyan területek, amelyek már nagy kockázatot jelentenek.
Például a kiskereskedelemből kiparancsolják a műanyag csomagolóanyagokat.
Így van, ami azt jelenti, hogy a műanyagzacskók piaca már csökkenőben van.
Aztán a környezetvédők is a nyakukon ülnek.
Valóban, divat szidni a műanyagot és még igazság is van benne, hiszen a tengereken úszó műanyagszigeteket látva megretten az ember. Ellenben például az egészségügyre tekintve az látható, hogy a műanyagok nélkül egyszerűen már létezni sem tudnának. Az összes vérkészítmény tasakja, a hozzátartozó csövekkel mind-mind műanyag és e területen egyelőre nincs is alternatív választási lehetőség. A mostani magyarországi befektetésünk mindazonáltal nem erről szól. Olyan gyárakat vettünk, amelyek elsősorban a nyugat-európai piacokra exportálnak. Olyan termékeket gyártanak, amelyeknek alapanyaga 90 százalékban újrahasznosított műanyag. Ez számunkra azt jelenti, hogy számtalan szinergiát, együttműködést tud megvalósítani a romániai anyagyár a most megvásárolt magyarországi egységekkel.