A TeraPlastnak akkor a regionális terjeszkedés is egy szempontja volt, ez azért izgalmas, mert a magyar kormány gazdaságpolitikájának egyik fókuszpontja, hogy a magyar nagyvállalatokat segítse a regionális terjeszkedésben.
A magyar kormánnyal folytatott tárgyalások során semmiféle negatív zöngét nem éreztünk, gyakorlatilag mindenki gratulált. A magyar piacra egyébként már több nagy román cég behatolt, csak ez valahogy nem kap hangsúlyt a médiában. Talán az eMAG-ról tudnak leginkább az emberek, de azt már kevesebben ismerik, hogy a magyar vasúti szállítás egyik lekomolyabb szereplője egy román tulajdonú vállalat, vagyis nem mi találtuk ki a melegvíz receptjét. Mi csak felmértük az itteni piacot és azt láttuk, hogy innovatívabb termékeink vannak a magyar konkurenseknél, sokkal komolyabb gépparkkal rendelkezünk és nagyon más a szemléletünk. Romániában a beruházási étvágy jóval nagyobb, mint ami itt tapasztalható. A mi tulajdonosunk minden évben új terveket sző, hogy milyen területeken fektessünk be, milyen új technológiákat, berendezéseket vegyünk meg. Döntünk, majd a leghatékonyabb és legmodernebb eszközöket vásároljuk meg. Konkurenseinknél egy ilyen aktív gondolkodásmódnak az árnyékát sem látjuk.
A román kormány támogatja cégei külföldi terjeszkedését?
Mi nem vettünk igénybe ilyen támogatást, sőt nem is néztünk utána, hogy kaphatnánk-e. Nálunk inkább fejlesztési támogatások a jellemzőek. Például csarnokainkra napelemeket teszünk fel, amelynek egy részét ilyen fejlesztési támogatásból finanszírozzuk. A magyarországi terjeszkedésünket saját erőből és banki hitelből valósítjuk meg.