Egy informatikai rendszer biztosítási összege és a kibervédelem szintje szorosan összefügg. Értelemszerűen minél gyengébb a védekezés, annál drágább a biztosítás. Ez a felismerés kényszerítette a cégeket arra, hogy befektessenek a kibervédelembe, amivel növelni tudták a biztosítási lefedettségeiket.
● 76 százalék mondta, hogy ez lehetővé tette számukra a lefedettségre való jogosultságot,
● 67 százalék jobb árazásban részesülhetett,
● 30 százalék pedig jobb szerződési feltételekhez juthatott.
A jelentés azt is megmutatta, hogy a kibertámadások helyreállítási költségei meghaladják a biztosítási lefedettséget. A biztosítási kérelmet benyújtóknak csupán 1 százaléka mondta azt, hogy a biztosítójuk 100 százalékban finanszírozta az incidens elhárítása során felmerült költségeket. A leggyakoribb oka annak, hogy a biztosítás nem állta teljes mértékben a költségeket, az volt, hogy a számla végösszege meghaladta a biztosítási keretet. A The State of Ransomware 2024 felmérés szerint a ransomware incidenseket követő helyreállítási költségek 50 százalékkal nőttek az elmúlt évben, elérve a 2,73 millió dolláros átlagot.
“A Sophos Active Adversary jelentés ismételten kimutatta, hogy a cégeket érintő kiberincidensek nagy része az alapvető és legjobban bevált kiberbiztonsági gyakorlatok – például a biztonsági javítások időben megtörténő végrehajtása – elmulasztásának a következménye. Legutóbbi jelentésünkben például a kompromittálódott hitelesítési adatok voltak a támadások első számú kiváltó oka, ennek ellenére a cégek 43 százalékánál nem volt aktiválva a többtényezős hitelesítés.” mondta Chester Wisniewski, igazgató, globális field CTO.