Az MNB emellett idén február végén számos biztosítónál és közvetítőnél próbavásárlásokkal ellenőrzi, hogy azok szerződéskötés előtt megfelelő tájékoztatást adnak-e ügyfeleiknek a lakásbiztosításokról, kellően felmérik-e ügyfeleik valós igényeit, illetve bemutatják-e nekik a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) jellemzőit. A pénzügyi felügyelet tavalyi hasonló akciója rávilágított arra, hogy a piaci szereplők egy része nem, vagy csak alig ismerteti a fogyasztóbarát konstrukciók előnyeit, illetve a független biztosításközvetítők olykor nem kellő számú ajánlatot mutatnak be az ügyfeleknek a döntéshozatalt megelőzően.
A hazai otthonbiztosítási piac 14 szereplője közül már 13-nál elérhető MFO szerződések átlagdíja mintegy 20 százalékkal kedvezőbb a piaci átlagnál. Az MNB pályázati rendszere alapján kialakított fogyasztóbarát otthonbiztosítások, melyek önrész nélkül, digitális ügyintézéssel, egységesen megszabott kártípusokkal, szűkített kizárásokkal, illetve gyorsított kárkifizetéssel érhetők el. A felügyelet összesítése szerint tavaly év végén a megkötött MFO-szerződések száma megközelítette a 93 ezret, melyek összesen 5 545 milliárd forintnyi ügyfélvagyont védtek. A tavalyi lakásbiztosítási kampány során – amikor erősödött a verseny és átláthatóbbá váltak az ajánlatok – kiugróan nőtt a megkötött fogyasztóbarát otthonbiztosítási szerződések száma.