A tavalyi átkötési kampány révén a 3 millió szerződést magába foglaló hazai lakásbiztosítási állomány bő 20 százalékát felülvizsgálták. A lakásbiztosítási díjak a kampány időszakában csökkentek, vagy azonos fedezet és díj mellett a biztosítók növelték kárkifizetéseiket, valamint szolgáltatási körüket. Összességében bő 640 ezer szerződés mozdult meg a 2024. márciusi kampányban, és az eddigi intézményüknél újra szerződők mellett bő 300 ezren biztosítót is váltottak.
Az MNB a további átkötési kampányok ösztönzésére a biztosítóknak kiadott vezetői körleveleiben tavaly decemberben előírta, hogy 2026-tól – illetve részben már idén is – az ügyfeleknek küldendő kampánytájékoztatókban mutassák be a döntésekhez az ügyfélszerződések és az ingatlanok legfontosabb adatait. Ennek célja, hogy a szolgáltatók ne „láncolják magukhoz” parttalanul meghosszabbított szerződéses tartamengedményekkel a biztosítottakat; illetve, hogy a közvetítők szólítsák meg a társasházakat is az olcsóbb, jobb minőségű szerződések megkötésére. Az MNB emellett a versenyképesség fokozására gyorsabban átárazhatóvá tette az MFO-kat is.