Tízezreket spórolhat, ha most lép

Átlagosan akár több mint 70 ezer forint különbség lehet az azonos lakóingatlanra köthető lakásbiztosítások éves díja között, a kapcsolódó szolgáltatások között pedig szintén lényeges eltérések lehetnek – közölte a Netrisk a lakásbiztosítási kampány márciusi rajtja apropóján. Még bőven van tér a lakásbiztosítási piacon arra, hogy a tulajdonosok és bérlők megtalálják a számukra legjobb biztosítást. Részben azért, mert a lakástulajdonsok átlagosan több mint hétévente cserélik csak le a biztosításokat.

Bár a lakóingatlan-tulajdonosok többségének van lakásbiztosítása, mégis sokan nagyon ritkán nézik meg a biztosítók új ajánlatait, és kötnek új szerződést –derült ki a Netrisk 20 év feletti internetezők körében végzett reprezentatív kutatásából. Az alulbiztosítottság továbbra is problémát jelent, a váltásra pedig idén márciusban is lesz egy extra lehetőség a lakásbiztosítási kampány keretében.

Soha vagy ritkán

A Netrisk kutatásából kiderült, hogy a megkérdezettek döntő többsége, 71 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással. Biztosítást 19 százalék több mint 10 éve váltott, 14 százalék pedig 5-10 éve nyúlt utoljára hozzá. Bár a kutatásban, valószínűleg a tavalyi kampány hatására, 52 százalék úgy nyilatkozott, hogy évente felülvizsgálja a lakásbiztosítása aktualitását, a hivatalos adatok már teljesen más képet festenek. Átlagosan ugyanis 7 évente váltanak a magyarok. Egy átlagos Netrisk-ügyfél ezzel szemben 2 évente cseréli lakásbiztosítását.

 70 ezer forintos különbség is lehet
70 ezer forintos különbség is lehet
Fotó: Depositphotos

A kutatásból az is kiderül, hogy azok, akik felülvizsgálták a biztosításukat többnyire a szerződés évfordulójakor változtatnak, de az elmúlt 1 évben kötők negyede a márciusi váltási lehetőséget használta ki. A legutóbbi biztosítása megkötése előtt egyébként a legtöbben, 46 százalék legfeljebb egy forrásból tájékozódott, a megkérdezettek közel fele pedig személyesen vagy telefonon kötötte meg a biztosítását ügynöknél vagy alkusznál. A második helyen egyébként 41 százalékkal az online összehasonlító oldalak állnak. Biztosítás választása előtt nem gondolkodnak sokáig a magyarok, 42 százalék 1 napon belül döntött is.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo