Ezen a területen is megosztott Magyarország

Az Allianz közzétette legfrissebb „globális biztosítási jelentését”, amely a globális biztosítási piac fejleményeinek elemzését tartalmazza.

A jelentés szerint a teljes globális biztosítási díjbevétel összege 2022-ben közel 5,6 billió euró volt. Továbbra is az életbiztosítás a legnagyobb szegmens (2,6 billió euró), megelőzve a vagyon- és felelősségbiztosítási (1,8 billió euró) és az egészségbiztosítási (1,1 billió euró) ágazatokat. 2022-ben a díjállomány 259 milliárd euróval, azaz 4,9 százalékkal nőtt 8,6 százalékos globális infláció mellett.

A három szegmens teljesítményében ugyanakkor igen nagy volt az eltérés: a vagyon- és felelősségbiztosítás erőteljes, 8,7 százalékos növekedésével szemben az egészségbiztosítások szerényebb, 4,9 százalékos bővülést értek el, az életbiztosítási piacon pedig mindössze 2,4 százalék volt a növekedés, mivel a háztartások csökkenő reáljövedelme a magánjellegű megtakarításokra is negatív hatást gyakorolt.

Mi történik a globális piacon? (Fotó: Depositphotos)
Mi történik a globális piacon? (Fotó: Depositphotos)

A vagyon- és felelősségbiztosítások díjának emelkedése a világ minden részén tapasztalható volt. Mindazonáltal a 2022-es globális növekedés több mint fele (77,5 milliárd euró; +9,9 százalék) egyedül Észak-Amerikából származik; 860 milliárd eurós díjbevételével ez a régió továbbra is messze a világ legnagyobb piaca. Ázsiában is egészséges, 8,4 százalékos növekedés (31 milliárd euró) volt tapasztalható a tavalyi évben. Közel 403 milliárd euró értékű teljes díjbevételével a régió első ízben előzte meg Európát (4 százalékos, azaz 15 milliárd euró összegű növekedés 397 milliárd euróra).

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo