Érdekes dolgok derültek ki a magyar ingatlanvásárlási szokásokról

A fiataloknál drágábban és az országos átlagár felett vásárol ingatlant a nyugdíjaskorú lakosság ingatlanpiacra lépő része, de a legnagyobb vásárlóereje az ötven év körüli korosztálynak van – olvasható az Otthon Centrum elemzésében.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az országos minta szerint a megvett ingatlanok 39 százaléka társasházi lakás, míg a vevők 35,7 százaléka önálló házra, 18 százaléka panellakásra voksolt – mindössze 7,3 százalék engedhetett meg magának új építésű ingatlant. Bár a legidősebb generáció esetében is hasonló a választott lakástípusok sorrendje: ebben a korcsoportban jelentősen magasabb, 48 százalék a társasházi lakást vásárlók aránya, ugyanakkor az átlagnál jóval kevesebben döntenek az önálló ház mellett, az összes vásárlás 25,9 százalékát teszik ki az idősebb generáció tagjai. A panellakást viszont az átlagnál valamivel többen, az összes nyugdíjas 20,2 százaléka választotta. Az új építés esetükben ritka és átlag alatti, a korcsoport tagjai közül csak 5,9 százalék vág bele ilyen projektbe – szögezte le a szakember.

Soóki-Tóth Gábor a nemi arányok megoszlásáról elmondta, az Otthon Centrum országosan minimális női többletet mért idén, a vevők 50,7 százaléka volt hölgyvásárló, ám a legidősebb korosztályban ennél már jóval magasabb, 60,6 százalék a nők aránya.

A piacon vásárlóként megjelenők túlnyomó, 96,9 százalékos többsége magyar nemzetiségű: némi meglepetésre a nyugdíjasok esetében a magyar állampolgárok aránya valamivel csekélyebb, 96,3 százalék: ennek magyarázata, hogy körükben akadtak német, orosz, de még amerikai vásárlók is. Ugyanakkor abszolút értékben a külföldiek száma ebben a korosztályban volt a legalacsonyabb idén. 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo