Elégedetlenek a magyarok a háziorvosi rendszerrel

A legtöbben évente, vagy 12 hónaponként maximum párszor járunk háziorvosunknál és csak viszonylag kevesen fordulunk rögtön magánegészségügyi szolgáltatóhoz panaszok esetén. A háziorvosi rendszer egészével kapcsolatban pesszimista a magyar lakosság, de személyes tapasztalataink a saját háziorvosainkról túlnyomórészt pozitívok. Ezek a főbb megállapításai az Europion legutóbbi felmérésének, amit 1300 fős országos reprezentatív mintán végeztek a cég kutatói mobil- és webapplikációs adatfelvétel segítségével.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 16 év feletti magyar társadalom túlnyomó többsége évente párszor (36 százalék) vagy évente (42 százalék) jár háziorvoshoz, ennél gyakrabban (havi, vagy heti rendszerességgel) viszonylag kevesen járnak (19 százalék) és ennél is kevesebben állítják, hogy soha nem veszik igénybe a háziorvosuk szolgáltatásait (4 százalék). Érdekesség, hogy a 60 év felettiek körében sincsenek többen a legalább havi rendszerességgel járók a többi korcsoporthoz képest, ellenben az alacsonyan iskolázottak (gimnáziumi érettségivel nem rendelkezők) körében relatív magas ez az arány (27 százalék).

A háziorvos „kikerülése” és a közvetlenül magánegészségügyi szolgáltatóhoz fordulás panasz esetén viszonylag ritka jelenség a magyar társadalomban, a teljes népességnek csupán 11 százaléka állítja, hogy az esetek többségében így tesz, míg 46 százalék soha nem hoz ilyen döntést. Különösen az idősek kerülik el a magánszolgáltatókat – vélhetően nagyrészt anyagi okokból – közülük 65 százalék soha nem hagyja ki a háziorvost és csak 2 százalék kezdi magánszolgáltatónál az esetek többségében. Hasonló tendencia igaz a kistelepüléseken élőkre (57 százalék soha és 6 százalék gyakran), valamint az alacsonyjövedelmű háztartásokban élőkre is (60 százalék soha, 8 százalék gyakran).

A háziorvosok látogatásának fő célja a receptek, gyógyszerek felírása (59 százalék), szakorvoshoz beutaló kérése (50 százalék) illetve a betegségek felismerése, diagnosztika (37 százalék). A közhiedelemmel ellentétben viszonylag kevesen (29 százalék) jelölték meg fő célként az adminisztratív feladatokat (mint pl. táppénzes papírok és igazolások), de ennél is kevesebben várják a háziorvosuktól kiemelt funkcióként az egészségük nyomon követését (16 százalék), preventív funkciók ellátását (pl. szűrések szervezése) (14 százalék) vagy életmódbeli tanácsadást (3 százalék).

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo