A közlemény idézte Halász Bertalant, a JóAutók.hu vezérigazgatóját, aki elmondta a nyaralási főszezont követően ismét felpörgött a külföldről származó használt autók regisztrációja. A tartósan erős forintárfolyam láthatóan tovább erősítette az érdeklődést a külföldi autópiacok iránt, ahol az érdeklődők a hazai piacénál nagyságrendekkel nagyobb kínálattal találkozhatnak.
A vezérigazgató ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy a behozott autók többsége továbbra is a korosabb kategóriákból kerül ki: több mint egyharmaduk kora meghaladja a 15 évet és további egyharmaduk pedig 10-15 év közötti és a bekerülő járművek átlagéletkora több mint 12 év.
A magyarországi autópark öregedése 2007 óta tart. Az akkori 10,3 éves átlagéletkorhoz képest 2025 első félévében az azóta 4,3 milliósra duzzadt személyautó-állomány átlagéletkora már elérte a 16,3 évet. A trendet az újautó-eladások növekedése egyelőre nem képes megtörni, mivel idén is várhatóan csupán 130 ezer új autót helyeznek forgalomba, ráadásul ezek egy része a környező országokban találja meg tulajdonosát.
Úgy vélték ennek a tendenciának számos negatív következménye van: az idősebb autók gyakrabban hibásodnak meg és a biztonsági szintjük is alacsonyabb, mert még hiányoznak belőlük a legmodernebb vezetéstámogató rendszerek. A régi autók emellett magasabb károsanyag-kibocsátással is rendelkeznek, ami különösen a nagyvárosokban rontja a levegőminőséget.