Döbbenet, az autósok fele hallani sem akar arról, hogy átüljön elektromos járműbe

Az Európai Unió 2035-től tervezi betiltani az új, fosszilis üzemanyaggal hajtott járművek értékesítését, a vásárlók érdeklődése azonban az elektromos autók iránt továbbra is mérsékelt. Bár számos ország pénzügyi ösztönzőkkel támogatja a váltást, ezek megszűnésével az eladások meredeken visszaesnek.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók 14,1 százaléka a kormányzati támogatások miatt döntene elektromos jármű mellett. Franciaországban például jövedelemtől függően a támogatás akár 7000 euró is lehet.

A carVertical felhasználóinak mindössze 14 százaléka nyilatkozta, hogy környezetvédelmi szempontok miatt választana elektromos alternatívát. Több nagyvárosban, például Párizsban, Londonban és Berlinben, folyamatosan bővülnek az alacsony kibocsátású övezetek, így az elektromos autók használata egyre kevésbé számít életmódbeli döntésnek, mint inkább szükségszerűségnek azok számára, akik szeretnék elkerülni a bírságokat vagy a forgalmi korlátozásokat (7,1 százalék).

Csökkenő támogatás, lassuló elektromosautó-piac

Számos uniós ország már csökkentette vagy teljesen megszüntette az elektromos járművek vásárlásához nyújtott támogatásokat. Svédország 2022-ben, Németország 2023-ban függesztette fel a programját, ami érezhető visszaesést eredményezett az eladásokban.

Az Egyesült Államokban, Donald Trump elnöksége idején, jelentős visszalépések történtek az elektromos járművek elterjedését támogató intézkedések terén. Visszavonták többek között az elektromos autók értékesítésének kötelezettségét, csökkentették vagy megszüntették a szövetségi adójóváírásokat, és befagyasztották a töltőinfrastruktúra fejlesztésére szánt forrásokat. Ezek a lépések lelassították a villanyautók elterjedését, és bizonytalanságot okoztak az autóiparban.

„Az állami támogatások komoly kiadást jelentenek az elektromos járművek eladásának ösztönzésére, a valódi kihívás azonban a hosszú távú fenntarthatóság – hangsúlyozza Buzelis. – Amint ezek a támogatások megszűnnek, a megfizethetőség jelentősen csökken. Tartós kereslet akkor alakulhat ki, ha az emberek önként döntenek a villanyautók mellett. Nem a támogatások miatt, hanem azért, mert jelentős összegeket takarítanak meg az üzemeltetési költségeken. Ezt azonban egyelőre kevesen veszik számításba.”

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo