A kivezetések mögött a forráshiány húzódik meg. Olyan zöld beruházásokat is leállítottak, mint például a lakóházak energiahatékonyságának a javítása, a megújuló energiaforrások telepítésének segítése és a mikrochip-gyártó kapacitás kiépítése. A legnagyobb uniós ország mellett Franciaországban és Olaszországban is szűkítették a járműforma vásárlási támogatását.
A német gazdaság súlya miatt egyre több olyan vélemény jelenik meg, miszerint az ország vezetése a szubvenció felfüggesztésével az egész európai autóipar globális versenyképességét és a zöld átállást is veszélyezteti. A támogatás kivezetését követően az optimistább előrejelzések szerint is 200 ezer darabbal, azaz közel 8-10 százalékkal fog visszaesni a német autókereslet 2024-ben.
Németországban éves alapú összehasonlítás szerint májusban 30,6 százalékkal, júniusban 18,1 százalékkal, júliusban pedig 36,8 százalékkal csökkent az e-autók forgalma. Az EV-k iránti kereslet a világ más pontjain is megcsappant.
A magyar GDP idei lassabb bővülésének oka is Németországban keresendő, mivel hazánk külkereskedelmének a negyede, autóexportunk pedig ötöde a legnagyobb gazdasággal rendelkező uniós tagállammal folyik. Nagy Márton miniszter júliusban tett közzé egy 100 milliárd euró keretösszegű uniós javaslatot, amely a szektor átmeneti problémáját hivatott orvosolni az elektromos autók keresletének élénkítésével.