Bajban a Boeing, tele van európai alkatrészekkel, amelyeknek nő a vámja

Bár a Boeing az Egyesült Államokban szereli össze a 737-est, alkatrészei több mint 20 országból származnak hat kontinensről.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Boeing kritikus rendszerei, mint például az avionika (elektromos és elektronikus egységek), a motorok és a futóművek nagymértékben függenek az európai és ázsiai beszállítóktól.

A növekvő vámok, a protekcionista gazdaságpolitika jelentősen megzavarta a Boeing finoman hangolt globális ellátási láncát.

A Boeing 737-est gyakran tekintik az amerikai repülőgépipar kiválósági szimbólumának. De a géptörzs alatt, egy rendkívül bonyolult szerkezet épül fel, ami mögött egy komoly nemzetközi együttműködés és egy összetett ellátási lánc áll. A globális kölcsönös függőség mintapéldája a Boeing.

A repülőgép több ezer alkatrésze legalább két tucat országból és több kontinensről származik. Míg a Boeing az Egyesült Államokban végzi a végső összeszerelést, a vállalat globális partnerekre támaszkodik, hogy speciális alkatrészeket biztosítson, az olaszországi titán kovácsolásoktól a japán kabinülésekig.

A kereskedelmi repülőgépek több millió precíziós alkatrészt tartalmaznak, amelyek közül sok egzotikus ötvözetekből vagy fejlett kompozitokból készül. Egyetlen ország sem rendelkezik ennyi know-how-val. Az orosz VSMPO-AVISMA például továbbra is a világ domináns repülőgépipari minőségű titánforrása – egy olyan fémé, amelyet szilárdság-tömeg aránya és korrózióállósága miatt nagyra értékelnek.

A specializált beszállítók bevonásával a Boeing versenyképesen tartja a költségeket, kölcsönös piaci hozzáférést szerez külföldön, és a politikai kockázatot a termelés több joghatóságra való terjesztése révén kiegyensúlyozza.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo