Bajban a Boeing, tele van európai alkatrészekkel, amelyeknek nő a vámja

Bár a Boeing az Egyesült Államokban szereli össze a 737-est, alkatrészei több mint 20 országból származnak hat kontinensről.

A vámok és a protekcionizmus kockázatai

A globalizációnak ez a szintje geopolitikai és gazdasági kockázatoknak teszi ki a gyártókat. A Reuters szerint a repülőgépipari cégek keményen lobbiztak az Egyesült Államok és az EU közötti vámmentes megállapodások megőrzéséért. Még a múltbeli vitákban alkalmazott ideiglenes vámok is megzavarták a szállítási ütemterveket és növelték a költségeket.

A Harvard Business School elemzése szerint a növekvő protekcionizmus komoly fenyegetést jelent az ellátási lánc stabilitására. Ahogy a kormányok újraértékelik a kereskedelempolitikájukat, a világ legnagyobb repülőgépgyártói kénytelenek lehetnek újragondolni nemzetközi beszerzési modelljeiket – ami költséges és összetett produkció.

Véleményvezér

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo