Bajban a Boeing, tele van európai alkatrészekkel, amelyeknek nő a vámja

Bár a Boeing az Egyesült Államokban szereli össze a 737-est, alkatrészei több mint 20 országból származnak hat kontinensről.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vámok és a protekcionizmus kockázatai

A globalizációnak ez a szintje geopolitikai és gazdasági kockázatoknak teszi ki a gyártókat. A Reuters szerint a repülőgépipari cégek keményen lobbiztak az Egyesült Államok és az EU közötti vámmentes megállapodások megőrzéséért. Még a múltbeli vitákban alkalmazott ideiglenes vámok is megzavarták a szállítási ütemterveket és növelték a költségeket.

A Harvard Business School elemzése szerint a növekvő protekcionizmus komoly fenyegetést jelent az ellátási lánc stabilitására. Ahogy a kormányok újraértékelik a kereskedelempolitikájukat, a világ legnagyobb repülőgépgyártói kénytelenek lehetnek újragondolni nemzetközi beszerzési modelljeiket – ami költséges és összetett produkció.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo