Az üzleti életben nem létezik uborkaszezon: így pörgesd fel vállalkozásod a nyáron!

Hamarabb lelépő kollégák, elhalasztott döntések, megkésett projektek és a szabadságok miatt megfeleződött munkaállomány. Ismerős? Csupa olyan jelenség, mellyel a vállalkozások a nyári szezonban szembesülnek, és sokan el is fogadják, hogy ez a melegebb hónapok természetes velejárója. A kutatások azonban figyelmeztetnek: nyáron átlagosan ötödével esik vissza a munkahelyi produktivitás, a projektek 13 százalékkal tovább futnak, a kollégák pedig gyakran figyelmetlenek és alulmotiváltak, ez pedig jelentős veszteségeket okozhat a cégeknek. Avidor András, vállalkozásfejlesztési és networking szakértő szerint érdemes külön stratégiával készülni erre az időszakra, kiemelt figyelmet fordítani a munkaerő-menedzsmentre, valamint olyan marketingfogásokat bevetni, melyekkel nyáron is megverhetjük a konkurenciát a piacunkon.

Elengedhetetlen, hogy a tervekbe a munkafolyamatokat támogató kollégákat is beavassuk, hogy ennek megfelelően alakíthassák erőforrásaikat, tájékoztathassák csapatukat és a szabadnapokat is ehhez igazíthassák. A vállalkozásfejlesztő szakember szerint minden a tervezésen és a kommunikáción múlik. 

„Nagyon sok jó példát láthatunk a legnagyobbaktól arra, hogy valójában kevés 100 százalékban szezonális „üzlet” van, ügyes fogásokkal szinte minden eladható az év minden részében. Gondoljunk a Coca-Colára, mely régen kifejezetten nyári slágertermék volt, ma már Mikuláskor is szembejön velünk. Ugyanígy alakult a jégkrémpiac is: habár az értékesítés továbbra is a meleg napokon szökik a csúcsra, a filmekben és reklámokban látható, örömükben-bánatukban, télen-nyáron fagylaltot kanalazó szereplőknek köszönhetően már a hidegebb időben is szívesen fogyasztjuk” – teszi hozzá Avidor András.

Finom trükkökkel motiválhatjuk a munkavállalókat

A nyári hónapok talán legnagyobb kérdése és kihívása, hogy a kitűzött üzleti célok mellé tudjuk-e állítani a jó időre és szabadnapokra ácsingózó kollégákat, akik saját bevallásuk szerint ilyenkor a szokásos koncentrációs képességeik alig felét tudják fenntartani. A szakértők szerint a szabályok szigorítása és a túlterhelés ilyenkor egyáltalán nem segít, inkább egyensúlyt kell teremteni abban, hogy legjobb tudásuk szerint elvégezzék a feladatokat, miközben a munkakörülmények alkalmazkodnak a nyári meleghez. Lazábbak lehetnek például a home office-szabályok ebben az időszakban és akár többnapos otthoni munkavégzést is engedélyezhetünk, miközben hetente értékeljük az egyes projektek haladását. A személyes meetingeket kihelyezhetjük a szabadba vagy közös ebédeket szervezhetünk, melyek a statisztikák szerint ilyenkor amúgy is hosszabbra nyúlnak a szokottnál. Ha toborzási céljaink vannak, érdemes lehet gyakornoki programot indítanunk a nyárra és kihasználni az esetleges üresjáratokat a betanításra.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo