Az üzleti életben nem létezik uborkaszezon: így pörgesd fel vállalkozásod a nyáron!

Hamarabb lelépő kollégák, elhalasztott döntések, megkésett projektek és a szabadságok miatt megfeleződött munkaállomány. Ismerős? Csupa olyan jelenség, mellyel a vállalkozások a nyári szezonban szembesülnek, és sokan el is fogadják, hogy ez a melegebb hónapok természetes velejárója. A kutatások azonban figyelmeztetnek: nyáron átlagosan ötödével esik vissza a munkahelyi produktivitás, a projektek 13 százalékkal tovább futnak, a kollégák pedig gyakran figyelmetlenek és alulmotiváltak, ez pedig jelentős veszteségeket okozhat a cégeknek. Avidor András, vállalkozásfejlesztési és networking szakértő szerint érdemes külön stratégiával készülni erre az időszakra, kiemelt figyelmet fordítani a munkaerő-menedzsmentre, valamint olyan marketingfogásokat bevetni, melyekkel nyáron is megverhetjük a konkurenciát a piacunkon.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Elengedhetetlen, hogy a tervekbe a munkafolyamatokat támogató kollégákat is beavassuk, hogy ennek megfelelően alakíthassák erőforrásaikat, tájékoztathassák csapatukat és a szabadnapokat is ehhez igazíthassák. A vállalkozásfejlesztő szakember szerint minden a tervezésen és a kommunikáción múlik. 

„Nagyon sok jó példát láthatunk a legnagyobbaktól arra, hogy valójában kevés 100 százalékban szezonális „üzlet” van, ügyes fogásokkal szinte minden eladható az év minden részében. Gondoljunk a Coca-Colára, mely régen kifejezetten nyári slágertermék volt, ma már Mikuláskor is szembejön velünk. Ugyanígy alakult a jégkrémpiac is: habár az értékesítés továbbra is a meleg napokon szökik a csúcsra, a filmekben és reklámokban látható, örömükben-bánatukban, télen-nyáron fagylaltot kanalazó szereplőknek köszönhetően már a hidegebb időben is szívesen fogyasztjuk” – teszi hozzá Avidor András.

Finom trükkökkel motiválhatjuk a munkavállalókat

A nyári hónapok talán legnagyobb kérdése és kihívása, hogy a kitűzött üzleti célok mellé tudjuk-e állítani a jó időre és szabadnapokra ácsingózó kollégákat, akik saját bevallásuk szerint ilyenkor a szokásos koncentrációs képességeik alig felét tudják fenntartani. A szakértők szerint a szabályok szigorítása és a túlterhelés ilyenkor egyáltalán nem segít, inkább egyensúlyt kell teremteni abban, hogy legjobb tudásuk szerint elvégezzék a feladatokat, miközben a munkakörülmények alkalmazkodnak a nyári meleghez. Lazábbak lehetnek például a home office-szabályok ebben az időszakban és akár többnapos otthoni munkavégzést is engedélyezhetünk, miközben hetente értékeljük az egyes projektek haladását. A személyes meetingeket kihelyezhetjük a szabadba vagy közös ebédeket szervezhetünk, melyek a statisztikák szerint ilyenkor amúgy is hosszabbra nyúlnak a szokottnál. Ha toborzási céljaink vannak, érdemes lehet gyakornoki programot indítanunk a nyárra és kihasználni az esetleges üresjáratokat a betanításra.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo