Az idén februárban történt új raktárterület átadása (irodákkal és üzemi infrastruktúrával) 40 százalékkal növeli a légiáru kezelő komplexum kapacitását. A repülőtér becslése szerint 2040-re a légiáru-központ várhatóan 40 milliárd forinttal járul majd hozzá az ország GDP-jéhez.
2023 Q4-ben 22-27 százalékos emelkedés figyelhető meg a postai és futárpostai csomagok számában az előző negyedévhez képest. Itt is elmondható, hogy a dinamikus növekedésben szerepet játszik az olyan ázsiai webáruházak és online piacterek hazai térnyerése, mint pl. a Temu. A vásárlók oldalán megfigyelhető az a tendencia, hogy gyakrabban rendelnek, de kisebb csomagokat, ami a csomagszállításnak egyértelműen kedvező.
Raktározás
2023 Q4-ben a teljes országos modern ipari-logisztikai állomány 5 091 ezer m2-t tett ki. Ebből: Főváros és környékén: 3 487,8 ezer m2;Regionális: 1 602,8 m2. A teljes bérlői kereslet a főváros és környékén 41 százalékot növekedett éves alapon, így 313,8 ezer m2-rel mindenkori rekordon áll.
Az üresedési ráta Budapesten 8,6 százalékon állt, ami 470 bp-tal magasabb, mint egy évvel korábban. A regionális kihasználatlanság 5,7 százalékos, míg országos szinten 7,7 százalék.
Rövidtávú kilátások
Áruszállítás
Az elmúlt időszakban a legnagyobb költségnövekedést az autópályadíj és a használatarányos útdíj emelése okozta, utóbbi mértéke hazánkban 50-60 százalék, Németországban 80-85 százalék körüli. Az összes költségelem alakulását a DigiLog becslése szerint idén 16-21 százalék-os fuvardíj emelést indukál. Kapacitásfelesleggel működve ez nehezen lesz érvényesíthető, az elhúzódó veszteséges működés pedig a csődök számának növekedéséhez vezet. Az MLSZKSZ ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a kapacitások túlzott leépítése (humánerő, technika, fuvareszköz) hátrányt jelent egy gazdasági fellendülés során.