Bár a hazai kiskereskedelemi forgalomban bővülés várható az év során (MBH várakozás +5,1 százalék 2024-ben; 2024. januári előrejelzés), a hazai és német ipar jelenleg visszafogott teljesítménye miatt továbbra is alacsony rendelésállománnyal érdemes tervezni a szállítmányozásban. Középtávon a német gazdaság helyreállásával az áruszállítási igény élénkülése várható az MBH Bank elemzése szerint.
Tavaly hazánkban és Európában is csökkent a vasút teljesítménye, de több tendencia alapján is a vasúti szállítás térnyerését várjuk közép- és hosszútávon. Ugyanakkor több hazai ágazati szereplő is arra hívja fel a figyelmet, hogy a magyar vasúthálózat jelenlegi állapota nem alkalmas a növekvő igények kiszolgálására (sebességkorlátozások, lassú határátlépés, zavarérzékeny vonalak).
Az infrastruktúra állapota mellett további veszélyt jelent a hazai vasúti szállítás versenyképességére, hogy hazánk egyre nagyobb mértékben elkerülhető, mert a potenciális kerülő útirányokon jelentős infrastruktúra-fejlesztések, egyre kedvezőbb eljutási idők és üzletpolitikai kedvezmények teszik vonzóbbá a környező országokban a vasúton való árutovábbítást.
Raktározás
Az ipari-logisztikai ingatlanok piacán keresleti oldalról megnőtt a gyártó cégek száma, a klasszikus logisztikai igények stagnálnak. A bérbeadók az egyre gyakoribb tenderspecifikus megkeresésekre reagálva elkezdték a korábbi minimum 5 éves elköteleződés helyett rövidebb távra is bérbe adni a területeket.