Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő a nyomába eredt a MÁV csoki-gatejének és addig-addig nyomakodott, amíg megtekinthette a botrányt kiváltó szerződést. A korrupciós ügyekben immár rutinosnak tekinthető politikusnak is tátva maradt azonban a szája, na nem a csokit várta, amikor megismerkedett a megállapodás számaival. A képviselő szerint büntetőügy húzódhat a dokumentum mögött.
A minisztérium reakciója:
Hadházy Ákosé az év szándékos félremagyarázása. És még csak február van!
Képviselő út betekintést kért és kapott a hivatkozott szerződésbe, de sajnos nem kért és így nem is kapott szövegértési segítséget, pedig a mai facebook-posztja alapján igencsak szüksége lett volna rá, ugyanis szinte minden következtetése téves.
A képviselő úr állításaival ellentétben ugyanis a vállalkozó nem egyszerűen utasszámlálást végzett a MÁV-VOLÁN-csoportnak, hanem adatelemzést, vagyis valótlan az az állítása, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium olyasmiért fizetett volna, amit a MÁV-VOLÁNcsoporttól egyébként is megkap.
A MÁV-VOLÁN-csoport egy átlagos napon mintegy 56 ezer járatot közlekedtet. Azt, hogy ezen a több tízezernyi járaton hogyan, milyen utazási szokások alapján oszlanak el az utasok, köztük a rendszeresen ingázók, alapvetően fontos kérdés a vasúti és autóbuszos kapacitások elosztása szempontjából. Az adott viszonylatra megváltott menetjegyek azonban e kérdések megválaszolásához nem adnak meg minden szükséges információt, hiszen az utasok többsége ma nem A-ból B-be szóló jeggyel, hanem szabadon felhasználható bérlettel utazik. A felmérés egyik célja éppen az volt, hogy a nemzeti tarifaközösség felé megtett eddigi legnagyobb lépés – a tavaly májusban bevezetett vármegye- és országbérletek – hatását vizsgálja.