A magyarok nagyon elégedettek magukkal, hogy mennyire tudatosak, a számok ellentmondanak

A magyarok döntő többsége tudatos vásárlónak tartja magát, ennek ellenére honfitársaink 59 százaléka dob ki élelmiszert, ráadásul 23 százalék kifejezetten sokat – mutatják az HonestFood reprezentatív felmérésének adatai, amit az október 16-i Élelmezési világnap alkalmából készítettek. A felmérésben részt vevők jelentős része (86 százalék) azért vásárol tudatosan, hogy spóroljon, a környezetvédelmi szempontok kb. minden 2. magyarnak számítanak.

A többség tudatos vásárlónak tartja magát, de saját bevallása szerint is dob ki élelmiszert

Tízből több mint kilenc magyar tudatos vásárlónak tartja magát. 41 százalék semmilyen élelmiszert nem dob ki vagy azért, mert nagyon tudatosan vásárol (17,6 százalék) vagy pedig azért, mert amikor többlete van, akkor azt feldolgozza vagy továbbadja (23,5 százalék). 36 százalék azok aránya, akik tudatos vásárlónak tartják magukat, de ennek ellenére olykor kidobnak élelmiszert. Összességében ez a legjellemzőbb a felnőtt lakosságra, a nőkre (32 százalék) és a férfiakra (39 százalék) egyaránt. Kb. minden 4. magyar (23 százalék) saját bevallása szerint is sok élelmiszert dob a kukába. A sok élelmiszert kidobók 70 százaléka tudja, hogy tudatosabbnak kellene lennie, 30 százalékukat azonban hidegen hagyja ez a téma, azaz a magyarok 7 százalékát egyáltalán nem zavarja, ha egy élelmiszer a kukában végzi.

A takarékosság inkább a nőknél, a környezetvédelem inkább a férfiaknál szempont

Közel minden 2. magyar (46 százalék) vallja, tudatosan vásárol, mert a környezet védelme és a spórolás egyaránt fontos neki. Spórolási célból vásárol tudatosan tízből négy válaszadó, a környezetvédelem pedig a megkérdezettek 6 százalékánál döntő szempont. A nőknél jóval fontosabb szempont a takarékosság (90 százalék), mint a férfiaknál (82 százalék), a környezetvédelem pedig fontosabb a férfiaknak (54 százalék), mint a nőknek (48 százalék). A felmérésben részt vevők 8 százaléka bevallása szerint sem vásárol tudatosan (férfiak: 9 százalék, nők: 6 százalék).

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo