A többség tudatos vásárlónak tartja magát, de saját bevallása szerint is dob ki élelmiszert
Tízből több mint kilenc magyar tudatos vásárlónak tartja magát. 41 százalék semmilyen élelmiszert nem dob ki vagy azért, mert nagyon tudatosan vásárol (17,6 százalék) vagy pedig azért, mert amikor többlete van, akkor azt feldolgozza vagy továbbadja (23,5 százalék). 36 százalék azok aránya, akik tudatos vásárlónak tartják magukat, de ennek ellenére olykor kidobnak élelmiszert. Összességében ez a legjellemzőbb a felnőtt lakosságra, a nőkre (32 százalék) és a férfiakra (39 százalék) egyaránt. Kb. minden 4. magyar (23 százalék) saját bevallása szerint is sok élelmiszert dob a kukába. A sok élelmiszert kidobók 70 százaléka tudja, hogy tudatosabbnak kellene lennie, 30 százalékukat azonban hidegen hagyja ez a téma, azaz a magyarok 7 százalékát egyáltalán nem zavarja, ha egy élelmiszer a kukában végzi.
A takarékosság inkább a nőknél, a környezetvédelem inkább a férfiaknál szempont
Közel minden 2. magyar (46 százalék) vallja, tudatosan vásárol, mert a környezet védelme és a spórolás egyaránt fontos neki. Spórolási célból vásárol tudatosan tízből négy válaszadó, a környezetvédelem pedig a megkérdezettek 6 százalékánál döntő szempont. A nőknél jóval fontosabb szempont a takarékosság (90 százalék), mint a férfiaknál (82 százalék), a környezetvédelem pedig fontosabb a férfiaknak (54 százalék), mint a nőknek (48 százalék). A felmérésben részt vevők 8 százaléka bevallása szerint sem vásárol tudatosan (férfiak: 9 százalék, nők: 6 százalék).