A magyarok nagyon elégedettek magukkal, hogy mennyire tudatosak, a számok ellentmondanak

A magyarok döntő többsége tudatos vásárlónak tartja magát, ennek ellenére honfitársaink 59 százaléka dob ki élelmiszert, ráadásul 23 százalék kifejezetten sokat – mutatják az HonestFood reprezentatív felmérésének adatai, amit az október 16-i Élelmezési világnap alkalmából készítettek. A felmérésben részt vevők jelentős része (86 százalék) azért vásárol tudatosan, hogy spóroljon, a környezetvédelmi szempontok kb. minden 2. magyarnak számítanak.

A többség tudatos vásárlónak tartja magát, de saját bevallása szerint is dob ki élelmiszert

Tízből több mint kilenc magyar tudatos vásárlónak tartja magát. 41 százalék semmilyen élelmiszert nem dob ki vagy azért, mert nagyon tudatosan vásárol (17,6 százalék) vagy pedig azért, mert amikor többlete van, akkor azt feldolgozza vagy továbbadja (23,5 százalék). 36 százalék azok aránya, akik tudatos vásárlónak tartják magukat, de ennek ellenére olykor kidobnak élelmiszert. Összességében ez a legjellemzőbb a felnőtt lakosságra, a nőkre (32 százalék) és a férfiakra (39 százalék) egyaránt. Kb. minden 4. magyar (23 százalék) saját bevallása szerint is sok élelmiszert dob a kukába. A sok élelmiszert kidobók 70 százaléka tudja, hogy tudatosabbnak kellene lennie, 30 százalékukat azonban hidegen hagyja ez a téma, azaz a magyarok 7 százalékát egyáltalán nem zavarja, ha egy élelmiszer a kukában végzi.

A takarékosság inkább a nőknél, a környezetvédelem inkább a férfiaknál szempont

Közel minden 2. magyar (46 százalék) vallja, tudatosan vásárol, mert a környezet védelme és a spórolás egyaránt fontos neki. Spórolási célból vásárol tudatosan tízből négy válaszadó, a környezetvédelem pedig a megkérdezettek 6 százalékánál döntő szempont. A nőknél jóval fontosabb szempont a takarékosság (90 százalék), mint a férfiaknál (82 százalék), a környezetvédelem pedig fontosabb a férfiaknak (54 százalék), mint a nőknek (48 százalék). A felmérésben részt vevők 8 százaléka bevallása szerint sem vásárol tudatosan (férfiak: 9 százalék, nők: 6 százalék).

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo