A gigaberuházás nagyjából 1000 milliárd forintba, kilométerenként körülbelül 15 millió euróba kerül. Az európai számvevőszék jelentése szerint Európában a nagysebességű vasútvonalak épültek ki 10-15 millió euró/kilométer értéken az elmúlt pár évben. A mi projektünk azért nagyon messze áll attól a műszaki színvonaltól, amit egy nagy sebességű szakasz jelent kontinensünkön. Például a mi esetünkben nem kell minden szintbeli kereszteződést megszüntetni, ami önmagában nem olcsó mulatság. A csúszás azért következik be, mert a kínai kivitelezők nem tudnak olyan, az európai szabványnak megfelelő biztosítórendszert kiépíteni, amilyen szükséges ahhoz, hogy 160 kilométer per órával is haladhassanak a vonatok. A költségek pedig csak nőnek és nőnek az infláció, meg az időveszteség miatt.
A gigaár ellenére nem lesz kész határidőre a Budapest-Belgrád vasútvonal
Meglepő módon a szerb elnök jelentette be, hogy várhatóan egy éves csúszással készül csak el a két ország gigaberuházása, amelynek ára bőségesen meghaladja az európai szabványt.
Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet
A két ország újabb listán ver minket.

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban
Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek.

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország
Ukrajna és Románia is jobban teljesített.

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok
Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is.

Elbújhat a kormány a nyugdíjas áfa-visszatérítéssel, alapból röhejesen olcsó a zöldség és a gyümölcs egy bécsi piacon
Már csak ezért is jó lenne osztrák nyugdíjasnak lenni.

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost
A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben.