A gigaberuházás nagyjából 1000 milliárd forintba, kilométerenként körülbelül 15 millió euróba kerül. Az európai számvevőszék jelentése szerint Európában a nagysebességű vasútvonalak épültek ki 10-15 millió euró/kilométer értéken az elmúlt pár évben. A mi projektünk azért nagyon messze áll attól a műszaki színvonaltól, amit egy nagy sebességű szakasz jelent kontinensünkön. Például a mi esetünkben nem kell minden szintbeli kereszteződést megszüntetni, ami önmagában nem olcsó mulatság. A csúszás azért következik be, mert a kínai kivitelezők nem tudnak olyan, az európai szabványnak megfelelő biztosítórendszert kiépíteni, amilyen szükséges ahhoz, hogy 160 kilométer per órával is haladhassanak a vonatok. A költségek pedig csak nőnek és nőnek az infláció, meg az időveszteség miatt.
A gigaár ellenére nem lesz kész határidőre a Budapest-Belgrád vasútvonal
Meglepő módon a szerb elnök jelentette be, hogy várhatóan egy éves csúszással készül csak el a két ország gigaberuházása, amelynek ára bőségesen meghaladja az európai szabványt.
Véleményvezér

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök
Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb
A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe
Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.