A gigaberuházás nagyjából 1000 milliárd forintba, kilométerenként körülbelül 15 millió euróba kerül. Az európai számvevőszék jelentése szerint Európában a nagysebességű vasútvonalak épültek ki 10-15 millió euró/kilométer értéken az elmúlt pár évben. A mi projektünk azért nagyon messze áll attól a műszaki színvonaltól, amit egy nagy sebességű szakasz jelent kontinensünkön. Például a mi esetünkben nem kell minden szintbeli kereszteződést megszüntetni, ami önmagában nem olcsó mulatság. A csúszás azért következik be, mert a kínai kivitelezők nem tudnak olyan, az európai szabványnak megfelelő biztosítórendszert kiépíteni, amilyen szükséges ahhoz, hogy 160 kilométer per órával is haladhassanak a vonatok. A költségek pedig csak nőnek és nőnek az infláció, meg az időveszteség miatt.
A gigaár ellenére nem lesz kész határidőre a Budapest-Belgrád vasútvonal
Meglepő módon a szerb elnök jelentette be, hogy várhatóan egy éves csúszással készül csak el a két ország gigaberuházása, amelynek ára bőségesen meghaladja az európai szabványt.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon
A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett
Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője
Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Trump akkorát odavert Putyinnak, amit még Biden sem tett meg, feloldotta Ukrajna rakétahasználatának korlátozását
Eszkalálódik az ukrajnai háború.
Burgonya kilója 30 forintért
A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.