A gigaberuházás nagyjából 1000 milliárd forintba, kilométerenként körülbelül 15 millió euróba kerül. Az európai számvevőszék jelentése szerint Európában a nagysebességű vasútvonalak épültek ki 10-15 millió euró/kilométer értéken az elmúlt pár évben. A mi projektünk azért nagyon messze áll attól a műszaki színvonaltól, amit egy nagy sebességű szakasz jelent kontinensünkön. Például a mi esetünkben nem kell minden szintbeli kereszteződést megszüntetni, ami önmagában nem olcsó mulatság. A csúszás azért következik be, mert a kínai kivitelezők nem tudnak olyan, az európai szabványnak megfelelő biztosítórendszert kiépíteni, amilyen szükséges ahhoz, hogy 160 kilométer per órával is haladhassanak a vonatok. A költségek pedig csak nőnek és nőnek az infláció, meg az időveszteség miatt.
A gigaár ellenére nem lesz kész határidőre a Budapest-Belgrád vasútvonal
Meglepő módon a szerb elnök jelentette be, hogy várhatóan egy éves csúszással készül csak el a két ország gigaberuházása, amelynek ára bőségesen meghaladja az európai szabványt.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.