10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A rövidebbre húzott nadrágszíjjal azonban tudatosság is párosul: jobban átgondoljuk, hogy mire költsünk, és visszavettünk az impulzus vásárlásokból is – derül ki a MediaMarkt legfrissebb reprezentatív kutatásából.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kis karácsony, nagy karácsony?

A közeljövőre tervezett pénzügyi célokra is kitér a kutatás, de a kérdés tekintetében a megkérdezettek 31 százaléka nyilatkozott úgy, hogy örül, ha a napi betevője megvan, egyéb törekvései nincsenek. Akinek mégis vannak ilyen vonatkozású tervei, az is főleg a nehezen elkerülhető beruházásokra koncentrál: a karácsonyi kiadásokra spórol (23 százalék) vagy lakáscélú tervei vannak (18 százalék), de olyan is akad, aki a pénzügyi tudatosságát szeretné a növelni (18 százalék). Céljaik megvalósítását a válaszadók túlnyomó többsége ebben az esetben is megtakarítással, az akciók figyelésével és alaposan átgondolt vásárlással kívánja elérni. Ilyen indíttatású hitel felvétele mindössze a megkérdezettek 8 százalékának van tervben. A férfiak az impulzus vásárlás mellett a hitelfelvételre is nyitottabbak, mint a nők, akik viszont szignifikánsan nagyobb arányban támaszkodnak családi és élettársi támogatásra pénzügyi tekintetben, mint az ellenkező nem.

„Bár határozottan visszafogottabb volt az idei év forgalma és látszik, hogy az emberek kétszer is meggondolják, mire költenek, az év vége hagyományosan kiemelt időszak a kiskereskedelemben és bízunk benne, hogy ez idén sem lesz másképp. A novemberi kedvezményes időszakban rendszerint sokan szereznek be régóta vágyott műszaki cikkeket, vagy cserélik le elavult eszközeiket. És a karácsony sem marad el. Sőt, egyre jellemzőbb, hogy a vásárlók előre gondolkodnak, és a karácsonyi beszerzéseket is már novemberben megejtik. Mindenesetre optimistán és felkészülten várjuk az év végét és bízunk benne, hogy az infláció és a kamatkörnyezet is rendeződik 2024-ben” – összegezte az év végi várakozásokat Magyar Norbert, a Media Markt Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo