10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A rövidebbre húzott nadrágszíjjal azonban tudatosság is párosul: jobban átgondoljuk, hogy mire költsünk, és visszavettünk az impulzus vásárlásokból is – derül ki a MediaMarkt legfrissebb reprezentatív kutatásából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok majd fele érzi, úgy, hogy egyre rosszabb a helyzete (Fotó: Depositphotos)
A magyarok majd fele érzi, úgy, hogy egyre rosszabb a helyzete (Fotó: Depositphotos)

„A vásárlók határozottabban felkészültebbek és megfontoltabbak lettek, ezt nap mint nap tapasztalják szaktanácsadóink.” Magyar Norbert, a Media Markt Magyarország kereskedelmi igazgatója úgy látja, hogy ez a folyamat már az energiaválság előtt elindult, de a tavalyi és az idei év az eddigieknél erőteljesebben terelte a fogyasztókat a tudatos döntések irányába. „A vásárlók elégedettsége elsődleges számunkra, és a mostani helyzetben a személyre és élethelyzetre szabott tanácsadásra van a legnagyobb szükség. A kedvező ajánlatok vagy rugalmas fizetési konstrukciók mellett akár a készülékbeszámítás, vagy sok esetben – a megfelelő alkatrész beszerzésével – egy régebbi gép megmentése jelenti a vásárlóink számára a leggazdaságosabb döntést. Folyamatosan törekszünk a változó igények kiszolgálására, támogatjuk a tudatos, fenntartható döntések megvalósítását. Többek között ezért is kerüljük például a pár napra korlátozódó ajánlatokat is, hogy ne 1-2 nap alatt kelljen a vásárlóknak lényeges pénzügyi döntéseket hozniuk. Erre egész évben figyelünk, nem csak a kiemelt időszakokban” – tette hozzá Magyar Norbert. 

Kerüljük a kísértést, keressük az akciókat

A felfutó inflációs ráta a válaszadók 79 százalékának erős vásárlást befolyásoló tényezőt jelent. Az előre nem tervezett, nagyobb beszerzések egyre ritkábban fordulnak elő a lakosság körében, bár a MediaMarkt kutatása szerint a magyar fogyasztók között az impulzív vásárlók aránya egyébként sem olyan magas: a többségre (49 százalék) – saját meglátásuk szerint – eleve nem jellemző a meggondolatlan vásárlás. A felmérésben résztvevők negyede (25 százalék) inkább kevesebbet megy vásárolni, hogy ritkábban essen kísértésbe, és meggondolja kétszer is, mielőtt egy nem tervezett kiadás mellett dönt. 20 százalék bevallása alapján pedig inkább megvárja az akciókat és a leértékeléseket, és igyekszik tájékozódni, tanácsot kérni egy-egy anyagi jellegű döntés előtt, ami szintén fejlődő pénzügyi tudatosságot jelzi. Ez a fajta előre tervezés is inkább a nőkre jellemző, a férfiak még mindig nagyobb arányban költenek hirtelen.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo