Lassan kikecmereg a kátyúból az európai abroncspiac

Az Európai Gumiabroncs-, és Gumigyártók Szövetsége a napokban tette közzé tagjainak 2024. IV. negyedévére vonatkozó értékesítési adatait, amelyek a csereként vásárolt, tehát nem az autógyáraknak értékesített abroncsok adatait összesítik. Eszerint a negyedik negyedévben nőtt az értékesített abroncsok mennyisége, és az egész évre vonatkozó számok is pozitívak, azzal a megjegyzéssel, hogy a tehergépkocsi-, és buszabroncsok szegmensében kisebb visszaesést regisztráltak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A behozatal növekedése kínálati és keresleti tényezők együtthatásának eredménye. Az európai gumiabroncsgyártási költségek (energia, de a munkaerő és egyéb ráfordítások miatt) 2019 óta drámaian megnőttek az ázsiaiakhoz képest. Ezzel párhuzamosan a háztartások költségvetésére nehezedő intenzív nyomás (magas infláció, megnövekedett kamatlábak) arra késztetett egyes fogyasztókat, hogy alacsonyabb árú importált gumiabroncsokra váltsanak.  Ma a legnagyobb szállító Kína, olyannyira, hogy az utána következő 7 ország (Korea, Japán, Thaiföld, India, Indonézia, Fülöp-szigetek, Egyesült Államok és Tajvan) együttes teljesítménye összességében sem éri el Kína ezen piacon regisztrált teljesítményét.  

Teljesen más a helyzet a tehergépkocsi-, és autóbuszabroncsok (EU27+UK) Európán kívüli importja esetén, amely 2024 első tizenegy hónapjában 3 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és 23 százalékkal volt magasabb, mint 2019 azonos időszakában.

Továbbra is Thaiföld a legnagyobb szállító, bár az onnan érkező mennyiség és részarány csökkent 2023 azonos időszakához képest. A Vietnámból származó mennyiség több, mint 25 százalékkal nőtt éves szinten: abszolút értékben 1,1 millió darabbal többet szállítottak, mint 2019-ben. Vietnám jelenleg egyértelműen a második legnagyobb forrás; megelőzte Kínát, bár az utóbbi is növelte a volumenét, és 2024-ben visszanyert némi piaci részesedést. Ezzel szemben Korea és Japán 2024-ben piacot veszített, Egyiptom pedig a negyedik helyre került a legjelentősebb szállítók listáján.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo