Adam McCarthy, az ETRMA főtitkára elmondta: „A 2024. utolsó negyedévének mérlege pozitív a 2023. IV. negyedévhez képest, ami elsősorban a 2023. IV. negyedévi gyenge teljesítménynek tudható be. Ahogy arról beszámoltunk, a 2023. évi számok (2022-hez képest) negatívak voltak: 8 százalékkal csökkent az értékesítés a személyautókra gyártott szegmensben és 17 százalékkal a tehergépjárművek piacán. 2024-ben kijött az ipar a kátyúból, elsősorban a négyévszakos abroncsok iránti, töretlenül növekvő keresletnek köszönhetően. Érdemes megjegyezni, hogy a tehergépkocsi-abroncsok esetében még mindig enyhén negatív számokat mutat az Excel.”
A magánpiaccal ellentétben, az autógyáraknak értékesített abroncsok mennyisége 2024-ben csökkent – 8 százalékkal a személyautók, és 22 százalékkal a teherautók szegmensében –, ami pontos tükröződése az európai járműgyártás vergődésének. McCarthy szerint az európai autógyártóknak a gazdasági-, és politikai bizonytalanság mellett az elektromos átállás kihívásaival is meg kell küzdeniük.
Az ETRMA tagok értékesítési eredménye 2024-ben:
ezer darabban kifejezve |
2023. IV. negyedév |
2024. IV. negyedév |
Változás százalékban |
2023 teljes év |
2024 teljes év |
Változás százalékban |
1. Személyautó abroncsok másodlagos piaca (összesen) |
50.683 |
56.516 |
12% |
212.265 |
223.267 |
5% |
1/a. nyári személyautó abroncs |
|
|
1% |
|
|
-2% |
1/b. Négyévszakos személyautó abroncs |
|
|
18% |
|
|
16% |
1/c. Téli személyautó abroncs |
|
|
15% |
|
|
7% |
2. Teherautó és busz abroncsok másodlagos piaca |
2.763 |
2.882 |
4% |
11.390 |
11.295 |
-1% |
3. Mezőgazdasági abroncsok másodlagos piaca |