Lassan kikecmereg a kátyúból az európai abroncspiac

Az Európai Gumiabroncs-, és Gumigyártók Szövetsége a napokban tette közzé tagjainak 2024. IV. negyedévére vonatkozó értékesítési adatait, amelyek a csereként vásárolt, tehát nem az autógyáraknak értékesített abroncsok adatait összesítik. Eszerint a negyedik negyedévben nőtt az értékesített abroncsok mennyisége, és az egész évre vonatkozó számok is pozitívak, azzal a megjegyzéssel, hogy a tehergépkocsi-, és buszabroncsok szegmensében kisebb visszaesést regisztráltak.

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

136

152

12%

682

716

5%

4. Motorkerékpárok és robogók másodlagos piaca

978

1.150

18%

8.658

9.026

4%

Mobilitási trendek Európában 

Nyugat-Európában az egy főre számított mobilitás (valamennyi szárazföldi közlekedési mód figyelembevételével) viszonylag stabil volt 2019 előtt: kis mértékben csökkent 2012-ig, majd 2019-ig fellendülésnek lehettünk tanúi. A mobilitási görbe 2023 végére helyreállt, és elérte a járvány előtti átlagot, de valamivel a 2019-es csúcs alatt maradt.

Közép-Európában a mobilitás erőteljes növekedést mutatott a 2019-ig tartó időszakban. A világjárványhoz kapcsolódó csökkenés 2020-ban kevésbé volt látványos, mint Nyugat-Európában. Az összesített tavalyi autós mobilitás enyhén a 2019-es csúcsév alatt maradt.

Nyugat-Európában a személygépkocsival megtett utaskilométerek aránya 2004 és 2019 között kismértékben csökkent az összutaskilométeren belül – 2004 és 2019 között 84 százalékról 82 százalékra –, a Covid-járvány idején viszont meredeken megugrott. Azóta az arány visszaesett korábbi, 2019-es értékre.

Ezzel szemben Közép-Európában 2004 és 2019 között jelentősen nőtt a személygépkocsi-alapú mobilitás aránya, bár ezen időszak vége felé már csökkenő mértékben. 2020-ban ismét megugrott, majd visszatért a korábbi trend.

Honnan importálunk?

A személygépkocsi-, és kisteherautó-abroncsok európai importja (EU27 és Egyesült Királyság) 17 százalékkal nőtt 2024 tizenegy hónapjában, és 27 százalékkal volt magasabb, mint 2019 azonos időszakában. A Kínából származó mennyiség 17 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és több, mint 50 százalékkal nőtt 2019 óta (ez 38 millióval több abroncsot jelent). A Koreából származó behozatal 2024-ben 32 százalékkal nőtt 2023-hoz képest. Az Indiából származó import 30 százalékkal nőtt 2024-ben: alacsony bázisról indulva 2019 óta majdnem megháromszorozódott az innen származó behozatal. Ugyanebben az időszakban a Japánból és Thaiföldről származó gumiabroncsimport volumene és részesedése csökkent.

Véleményvezér

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.
Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo