A szakemberek megkezdték a károk felmérését, de a sok víz, a járhatatlan utak, kidőlt fák nehezítik a munkát. Egyelőre csak előzetes becslések vannak a károkra, mely az eddigi adatok szerint elérheti a 100 millió forintot.
A viharos szél a Kelet-Mecsekben több hektárnyi idős erdőt tarolt le. A Mecseki Erdészeti Zrt. által kezelt mintegy 52.000 hektár erdőterületen előzetes felmérések szerint 8-10.000 köbméter faanyag dőlt ki, a terület meghaladja a 20 hektárt. A megáradt patakok utakat, hidakat mostak el, sok hordalékot hagyva maguk után. Az Ormánságban a belvíz súlyos károkat okoz az erdők felújítására végzett makkvetésekben.
A legfontosabb most a veszélyes helyzetek, útakadályok megszüntetése. Ezután következhet a kidőlt faanyag mielőbbi feldolgozása, a kármentés. A bükk, amely a széldöntés 80%-át teszi ki, igen érzékeny a nyári melegre, a faanyag gyorsan, hetek alatt befülled, utána már nem lesz alkalmas értékes fűrészipari alapanyagnak, csak tűzifának. Ezért nagy erőket csoportosítanak át és - amennyiben a szükséges engedélyeket megkapják - két héten belül elkezdik a munkálatokat. Az egymásra dőlt 30 méteres szálfák feltermelése rendkívül veszélyes, nagy szakértelmet igénylő feladat.
A turisták által kedvelt mecseki kirándulóhelyek most fokozottan veszélyesekké váltak. Mindenhol kidőlt fák akadályozzák a haladást, a felázott talajból közepes szél hatására is további fatörzsek dőlhetnek ki, ágak törhetnek le, a hirtelen megáradó patakok okozhatnak veszélyes helyzeteket. Ezért a tervezett kirándulásokat, rendezvényeket egy időre célszerű elhalasztani.
A természeti értékek mellett az épített környezet sínyli meg igazán az időjárási viszontagságokat. A rendkívüli időjárás ideiglenesen használhatatlanná tették az ország legkeskenyebb nyomtávú vasútját Almamellék és Sasrét között. A több napon át tartó folyamatos esőzés eredményeképpen az árokrendszer nem tudta elvezetni a nagy mennyiségű vizet, amely kilépve medréből több helyen kimosta a talpfák alól a töltést, így azok a levegőben lógtak. Más helyen 1 kilométer hosszan borította víz a síneket, láthatatlanná téve a nyomvonalat. Az üzemeltető Mecseki Erdészeti Zrt. a balesetek elkerülése érdekében a károk felszámolásának idejére leállította a forgalmat az 1901 óta működő, 8 km hosszú vasúti pályán.