Számos stúdió mára külön vezetői posztot kreált az ellátási lánc és a gyártási folyamatok környezetbaráttá tételére. Az új munkakört a "fenntartható gyártás menedzsere" tölti be a stúdióknál, és feladatuk a filmforgatás fizikai alapanyagokat felhasználó fázisainak átalakítása, valamint az energiatakarékosság meghonosítása.
Zöldülő gyártás
A Warner konszernbe tartozó New Line Cinema Valentin nap (2010) című filmjének forgatásán napenergiával és bioüzemanyaggal működő generátorok szolgáltatták az áramot. A stáb szállítását bioetanollal üzemelő autókkal oldották meg. A Villámtolvaj - Percy Jackson és az olimposziak (2010) című látványos produkciót úgy forgatták le, hogy a Fox stúdió korábbi filmjeinek díszleteit és kellékeit használta fel újra. Ezeket az eszközöket aztán újrahasznosítják (elsősorban a látványvilág fa- és papíralapú elemeit). Az NBC Universal fenntarthatósági menedzsere, Nancy Schaeffer saját tanácsadó céget is vezet, amely úgynevezett "eco crew"-t, vagyis ökostábot küld a forgatásokra a gyártási munkálatok környezetbaráttá tétele céljából.
Környezetbarát infrastruktúra
Számos stúdió dolgozik azon, hogy kantinjainak ételmaradéka ne a kukába kössön ki, hanem azt ismét felhasználja komposztálással.
A Paramount Stúdió belekezdett egy hűtött víztartály építésébe, amely 50 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, mint a hagyományos vízvezetékrendszer. A Sony Stúdió napelemeket helyezett főhadiszállása, a Los Angeles-i Jimmy Stewart Building tetejére, valamint két új épületet kivitelezett a telephelyén, amelyek megfelelnek a környezetbarát építkezést szavatoló Green Building Council előírásainak. A stúdió energiafogyasztásának azonban még csak 1 százalékát elégítik ki e megújuló forrásból a napfényes Kaliforniában. A cég továbbá ökoszakértőket küld a forgatásokra a forrásfelhasználás optimalizálása érdekében.
Hulladékkezelés
Lehetséges, hogy éppen az EcoSet Consulting munkatársait. Az említett Nancy Schaeffer által vezetett társaság egy év alatt 35 tonna szemetet gyűjtött be újrafelhasználásra és 17 240 műanyag flakont helyettesített más eszközzel, valamint 45 film jelmezeit és díszletelemeit ajándékozta non-profit színtársulatoknak, művészeti csoportoknak, iskoláknak. A tanácsadó cég egy film hulladékának átlagosan 85 százalékát tudta elhelyezni újra, megakadályozva, hogy azzal tovább bővüljenek az amerikai szeméttelepek.
Csak az amerikai reklámfilmek összesen 8,16 millió tonna szemetet termelnek évente. Hollywoodban ennél nagyságrendekkel nagyobb a hulladékképződés. De a Solid Waste Task Force kimutatása szerint a Los Angeles-i filmstúdiók az általuk keletkezett hulladék 66 százalékát tudták sikeresen "megfogni" 2009-ben, többek közt az említett újrafelhasználással vagy a feleslegessé vált eszközök elajándékozásával. Ez 18,14 millió tonna szemetet jelent.
Zöld támogatás
Egyes szórakoztatóipari vállalatok saját bevételük egy részét ajánlják fel környezetvédő szervezeteknek, ha az adott terméknél (vagyis filmnél) ez kapóra jön. Így tett a Disneynature, amely a francia gyártású Oceans (2010) című film amerikai forgalmazójaként a jegyárak kis hányadát a bahamai tengeri élővilág és a korallszigetek védelmét szorgalmazó programok számára utalja át.
Hollywood zöldülésén az is nagyot fog lendíteni, ha megszűnik a celluloid kópiák gyártása (amiket mellesleg bezúznak a moziba kerülés után 2-3 évvel, amikor lejárnak a forgalmazási jogok), s a filmszínházak átállnak a digitális filmvetítésre - amely értelemszerűen audiovizuális fájlok lejátszását jelenti. Az Egyesült Államokban a nagy sikerfilmek (blockbusterek) nem ritkán 3000-4000 kópiával indulnak a mozikban országszerte.