Eldőlt: Bubi lesz a közbringra-rendszer neve

A győztes BuBi 9.632 voksot kapott, s összesen 38.403 szavazat érkezett, hogy mi legyen a jövőre startoló budapesti közbringa rendszer neve. A megvalósító és üzemeltető fővárosi szakcég, a Parking Kft. augusztus elején indította el a másfél hónapos névpályázatot. Az első körben 3.727 javaslat érkezett, ezek közül választott ki ötöt egy hét tagú zsűri, amelyekre szeptember 15-én éjfélig lehetett szavazni. A befutó BuBi mögött a sorrend a következőképpen alakult: bico 9.515, kerékbár 7.351, cimbike 6.051, bérbi 5.854 szavazat. Az Európai Unió 900 millió forinttal támogatja a fővárosi kerékpáros közösségi közlekedési rendszer létrejöttét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Önkormányzat száz százalékos tulajdonú szakcége, a Parking Kft. valósíthatja meg a nettó 1,06 milliárdos projektet, amelyet az Európai Unió maximum 900 millió forinttal támogat. Előreláthatóan 2011 nyarára készülhet el a 74 dokkoló állomást magában foglaló, Nyugat-Európában közkedvelt rendszer. Első körben a Margit híd és a Petőfi híd közötti területet fedi le: a pesti oldalon a Nagykörút-Városliget - Újpesti rakpart, a budai oldalon Széna tér - Margit körút - Duna-part és a Pázmány Péter sétány által határolt, összesen 12,75 km2 területen.

1011 bringa a köznek

Jövő nyárra 74 darab gyűjtőállomás - Pesten 58, Budán 15, a Margitszigeten pedig 1 darab - épül ki a belváros legforgalmasabb pontjain, 1011 igénybe vehető kerékpárral. Az átlagosan 20 kerékpár tárolására alkalmas gyűjtőállomások egymástól megközelítőleg 500 méterre helyezkednek el. Az éjjel-nappal működő automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló rendszerben lehet majd felvenni, illetve leadni a kerékpárokat. Természetesen minden állomás alkalmas a kerékpárok felvételére és visszahelyezésére.


VELIB-állomás Párizsban - fotó: Flickr/besopha

A regisztrációt követően a kerékpárokat bárki használhatja. A regisztrációs díj a tervek szerint lekerékpározható lesz. A tervezett díjrendszer elsősorban a rövid idejű és rövid távolságú utazásokkal számol, s erre ösztönöz. Ennek megfelelően a használat első fél órája ingyenes lesz, a következő fél óra 1 darab BKV jegy árának, minden további fél óra pedig 2 darab BKV jegy árának megfelelő összegbe kerül majd. Használat után fizetni bankkártyával, hitelkártyával, vagy akár mobiltelefonnal is lehet majd. A lopásoknak szigorú regisztrációval, a gyűjtőállomások mindegyikén elhelyezett kamerával, valamint egyedi kialakítású, speciális kerékpárokkal igyekeznek elejét venni.

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo