Eldőlt: Bubi lesz a közbringra-rendszer neve

A győztes BuBi 9.632 voksot kapott, s összesen 38.403 szavazat érkezett, hogy mi legyen a jövőre startoló budapesti közbringa rendszer neve. A megvalósító és üzemeltető fővárosi szakcég, a Parking Kft. augusztus elején indította el a másfél hónapos névpályázatot. Az első körben 3.727 javaslat érkezett, ezek közül választott ki ötöt egy hét tagú zsűri, amelyekre szeptember 15-én éjfélig lehetett szavazni. A befutó BuBi mögött a sorrend a következőképpen alakult: bico 9.515, kerékbár 7.351, cimbike 6.051, bérbi 5.854 szavazat. Az Európai Unió 900 millió forinttal támogatja a fővárosi kerékpáros közösségi közlekedési rendszer létrejöttét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Önkormányzat száz százalékos tulajdonú szakcége, a Parking Kft. valósíthatja meg a nettó 1,06 milliárdos projektet, amelyet az Európai Unió maximum 900 millió forinttal támogat. Előreláthatóan 2011 nyarára készülhet el a 74 dokkoló állomást magában foglaló, Nyugat-Európában közkedvelt rendszer. Első körben a Margit híd és a Petőfi híd közötti területet fedi le: a pesti oldalon a Nagykörút-Városliget - Újpesti rakpart, a budai oldalon Széna tér - Margit körút - Duna-part és a Pázmány Péter sétány által határolt, összesen 12,75 km2 területen.

1011 bringa a köznek

Jövő nyárra 74 darab gyűjtőállomás - Pesten 58, Budán 15, a Margitszigeten pedig 1 darab - épül ki a belváros legforgalmasabb pontjain, 1011 igénybe vehető kerékpárral. Az átlagosan 20 kerékpár tárolására alkalmas gyűjtőállomások egymástól megközelítőleg 500 méterre helyezkednek el. Az éjjel-nappal működő automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló rendszerben lehet majd felvenni, illetve leadni a kerékpárokat. Természetesen minden állomás alkalmas a kerékpárok felvételére és visszahelyezésére.


VELIB-állomás Párizsban - fotó: Flickr/besopha

A regisztrációt követően a kerékpárokat bárki használhatja. A regisztrációs díj a tervek szerint lekerékpározható lesz. A tervezett díjrendszer elsősorban a rövid idejű és rövid távolságú utazásokkal számol, s erre ösztönöz. Ennek megfelelően a használat első fél órája ingyenes lesz, a következő fél óra 1 darab BKV jegy árának, minden további fél óra pedig 2 darab BKV jegy árának megfelelő összegbe kerül majd. Használat után fizetni bankkártyával, hitelkártyával, vagy akár mobiltelefonnal is lehet majd. A lopásoknak szigorú regisztrációval, a gyűjtőállomások mindegyikén elhelyezett kamerával, valamint egyedi kialakítású, speciális kerékpárokkal igyekeznek elejét venni.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo