A fenntartható fejlődés modellje

"A fenntartható fejlődés vállalati modellje" című tréninget a Piac és Profit kísérletnek szánta, arra, hogy végre beszéljünk a gyakorlatról, arról, ha a fenntartható fejlődést zsolgáló útra szeretnénk lépni, hogyan tegyük vállalatunkat fenntarthatóvá. A felelős vállalat, felelős profit szemléletmódjának és gyakorlati elsajátításának egyáltalán nincsenek bevált módszerei. Gyakorlati példákat már találhatunk, a mintaként szolgáló modellek azonban mind egyéniek.

A felelősségvállalás gondolatával már megbirkózott cégek tele vannak kérdésekkel: hogyan tegyék fenntarthatóvá a jelenlétüket a gazdaságban, úgy, hogy figyelembe vegyék a klímaváltozás, az energiaproblémák, az életminőségek, a társadalmi egyenlőtlenségek problematikáját, és hozzájáruljanak a fenntartható világ létrejöttéhez.

A Piac és Profit szakmai partnerei segítségével  három témablokkban dolgozta fel a témát. Az első nyilvánvalóan a gondolkodásmód-változásról szólt, mert először a tudatunkban kell rendet teremtenünk, tudatosítanunk a miérteket, ami után már meg tudjuk jeleníteni a felelős gondolkodásmódot a vállalat minden szintjén.

A társadalmi felelősségvállalás már kitaposott mezsgyéjén való eligazodásban  Fertetics Mandy, az Alternate Kft. ügyvezető igazgatója segített járni. A felelős vállalati modell bemutatásakor kiderült, hogy a CSR igen alapos változáson ment keresztül, a fenntarthatósági kritériumok teljességgel beépültek a fogalomba és a gyakorlatba.

A záró téma már teljesen gyakorlatias volt. A környezettudatos vállalati gyakorlat legelismertebb hazai szakértő szervezete, a KÖVET Egyesület a Fenntartható gazdálkodásért programvezetője, Besenyei Mónika rendkívül gyakorlatiasan vezette rá a résztvevőket a környezettudatos gondolkodásmód cselekvéssé változtatásának nem teljesen egyértelmű dilemmáira és a válaszokra.

A témablokkokat a „Jó példák" zárták. A Microsoft Magyarország Kft., a Magyar Posta Zrt., és  a Tonic Kft. vezetői: Lerch Attila üzletfejlesztési igazgató, dr. Szász Katalin kommunikációs igazgató, és Bódis Gergely kreatív igazgató saját példáikon, nehézségeiken és tapasztalataikon keresztül hasznos gyakorlati segítséget nyújtottak a tréning résztvevőinek.

A rendkívül nagysikerű, rendhagyó rendezvényből sorozatot indít a Piac és Profit.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo