Kétéves a Környzet Charta

A Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara kezdeményezése nyomán született Környezet Charta kibocsátásának második évfordulója alkalmából a múlt héten nagyszabású konferenciát tartottak a Legrand Zrt. szentesi központjában neves vendégek és nagyvállalatok közreműködésével, amelyen a Chartát aláírók száma hat újabb taggal bővült. Az eseményen a Kamara tagvállalatai bemutatták a fenntartható fejlődés terén tett gyakorlati lépéseiket.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara számára a környezettudatos vállalati magatartás elterjedésének előmozdítása központi kérdés. A Kamara 2009-ben létrehozta a jelenleg 81 tagvállalat aláírását számláló Környezet Chartát, amely összhangban áll az Európai Unió 6. Környezetvédelmi Akcióprogramja, a „Környezet 2010: A mi jövőnk, a mi választásunk" elveivel és négy prioritásával: az éghajlatváltozás megelőzése és ellensúlyozása, a természet védelme, a környezethez és az egészséghez kapcsolódó problémák kezelése, a természeti erőforrások megóvása és a hulladékkezelés.

Új belépők

A Környezet Chartát idén 6 újabb tagvállalat képviselője látta el kézjegyével az ünnepélyes keretek között tartott szentesi konferencián: BNP Paribas, Erna Evans, Europ Assistance, Le Meridien Budapest, Sonepar, Timac Agro.

 A több mint 80 eddigi csatlakozó között olyan cégekkel is találkozhatunk, mint az Auchan, a Decathlon, az Antenna Hungária, a Fővárosi Vízművek, az EDF Démász, a Deloitte vagy a Michelin, s nem utolsósorban a Legrand Zrt.

A Charta aláírásával a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara tagvállalatai kifejezik társadalmi szerepvállalásukat az élhető környezet megteremtésében, a meglévő természeti értékek védelmében és a környezet jobbá tételében. Egyben vállalják, hogy erőfeszítéseket tesznek az általuk esetlegesen okozott környezetterhelés csökkentésére, amellyel hozzájárulnak egy zöldebb gazdaság kialakításához Magyarországon.


Ducrot Ágnes, a MFKI igazgatója

„Egyre több cég ébred rá arra, hogy a természeti erőforrások védelmében és megőrzésében való részvételük saját hosszú távú túlélésük záloga is. Egy vállalat sikere ma attól is függ, képes-e a felelős működés koncepcióját vállalati stratégiája középpontjába állítani. "- véli Ducrot Ágnes, a MFKI igazgatója. „A Környezet Chartát aláíró cégek száma évről évre növekszik, amely komoly elkötelezettséget jelent részükről. E vállalatok és közel 60 000 dolgozójuk felelős hozzáállása a környezetvédelemhez érzékelhető változást hozhat a környezeti állapotokban Magyarországon."- összegez az igazgató asszony.

Az esemény házigazdája, a szentesi gyár megalakulásának 50. évfordulóját ünneplő Legrand Zrt. szinte az elsők között volt, akik csatlakoztak e kezdeményezéshez.


Károlyi László vezérigazgató, Legrand

"Az MFKI értékes munkát végez a Magyarországon működő vállalatok környezettudatos szemléletének kialakításában. Örömmel veszünk részt mi is e munkában: a Legrand-csoport magáénak vallja a fenntartható fejlődés elvét, és az ehhez kapcsolódó kötelezettségeket. Akciótervünket a vállalati kormányzás, a szociális- és a környezet kategóriák mentén alkottuk meg."- mondta el Károlyi László vezérigazgató, aki egyben az MFKI alelnöki tisztségét is betölti.

A Legrand  korábban 12 milliárd forintból felújította gyártelepét, miközben semlegesítette a környezeti károkat is. A rehabilitációs folyamat egy négyéves program keretében zajlik. Ez a magyarországi vállalat életében ISO 14.001-es minősítést is eredményezett. A vállalat dolgozói a helyi ipari parkban több alkalommal vállaltak takarítást és tereprendezést, továbbá segítik a helyi cégeket abban, hogyan működtessék környezetkímélő módon a villamossági berendezéseiket.

Konferencia a fenntarthatóság jegyében
A rendezvényen felszólalt és előadást tartott René Roudat a Francia Köztársaság Magyarországi Nagykövete, Jean-Claude Bernard, a nagykövetség gazdasági tanácsosa, Szirbik Imre Szentes polgármestere, Jerome Bottin az EDF DÉMÁSZ kereskedelmi igazgatója, François Pyrek a BKSZT Kft. ügyvezető igazgatója, Bácskai Zsolt, a Bureau Veritas tanúsítási vezetője, Hamsik Gábor az Air Liquide Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója és a Legrand részéről Károlyi László vezérigazgató, az MFKI alelnöke. Az előadók egyöntetűen hangsúlyozták a Föld erőforrásainak végességét, s a környezettudatos szemlélet napi gyakorlatba való átültetésének sürgető szükségességét. Szerintük mindezt a fenntartható fejlődés három alappillérének - a környezeti-, a társadalmi- és a gazdasági fenntarthatóság - szem előtt tartásával lehet megvalósítani. Noha a hazai vállalatok egy része a nehéz gazdasági helyzetre vagy a pénzhiányra hivatkozva nem csatlakozik e kezdeményezéshez, az előadók szerint tudatos tervezéssel anyagi ráfordítás nélkül is érdemi lépéseket lehet tenni és értékes energiaforrásokat megtakarítani.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo