Bioműanyagával verseng a Pepsi és a Coca Cola

Úgy látszik a termékfejlesztés újabb ágában is erősen konkurál egymással a Pepsi és a Coca-Cola Co. A le nem bomló plasztik palackok helyett újrahasznosítható bioműanyag flakonokkal kívánják zöldebbé tenni márkájukat.

A Coca Cola egyes palackjai már 2009 óta 30 százalékban lebomlóak. A vállalat időközben több mint 10 milliárd darab környezetbarát alapanyagú palackban értékesítette italait. A PepsiCo. csak később csatlakozott az új csomagolástechnikai irányzathoz, de rálicitált versenytársára: a 7UP-ot Kanadában teljes mértékben újrahasznosított műanyag-csomagolásban dobták piacra (ez persze még nem bioműanyag).

"Megújuló paraxilén"

A Coca Cola jelentős összegeket fektet három cégbe (Gevo Inc., Virent, Avantium), hogy felgyorsítsa a csomagoláshoz szükséges növényi alapú, vagyis megújuló paraxilén kifejlesztését. 100 milliárd dolláros forgalmú, 54 millió tonnányi terméket előállító iparág jöhet létre ezzel, vélik elemzők. 2015-ben kezdődhetne meg a gyártás.

Az alkoholmentes italok világelső, piacvezető márkája nemrég megfejelte a versengést azzal a bejelentéssel, hogy készen áll rá, 100 százalékosan növényi alapú csomagolásban dobja piacra egyes italait a "következő években". 2020-ra határozottan kizárólag bioműanyagból akarnak gyártani. (Mi is az a bioműanyag?)

Az új csomagolástechnikák terjedését nemcsak a fogyasztók körében teret nyerő környezet-tudatoság hívta életre: mivel a hagyományos műanyag kőolajszármazékokból készül, a magas olajárak miatt esetenként jobban megéri bioplasztikot használni.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo