Bioműanyagával verseng a Pepsi és a Coca Cola

Úgy látszik a termékfejlesztés újabb ágában is erősen konkurál egymással a Pepsi és a Coca-Cola Co. A le nem bomló plasztik palackok helyett újrahasznosítható bioműanyag flakonokkal kívánják zöldebbé tenni márkájukat.

A Coca Cola egyes palackjai már 2009 óta 30 százalékban lebomlóak. A vállalat időközben több mint 10 milliárd darab környezetbarát alapanyagú palackban értékesítette italait. A PepsiCo. csak később csatlakozott az új csomagolástechnikai irányzathoz, de rálicitált versenytársára: a 7UP-ot Kanadában teljes mértékben újrahasznosított műanyag-csomagolásban dobták piacra (ez persze még nem bioműanyag).

"Megújuló paraxilén"

A Coca Cola jelentős összegeket fektet három cégbe (Gevo Inc., Virent, Avantium), hogy felgyorsítsa a csomagoláshoz szükséges növényi alapú, vagyis megújuló paraxilén kifejlesztését. 100 milliárd dolláros forgalmú, 54 millió tonnányi terméket előállító iparág jöhet létre ezzel, vélik elemzők. 2015-ben kezdődhetne meg a gyártás.

Az alkoholmentes italok világelső, piacvezető márkája nemrég megfejelte a versengést azzal a bejelentéssel, hogy készen áll rá, 100 százalékosan növényi alapú csomagolásban dobja piacra egyes italait a "következő években". 2020-ra határozottan kizárólag bioműanyagból akarnak gyártani. (Mi is az a bioműanyag?)

Az új csomagolástechnikák terjedését nemcsak a fogyasztók körében teret nyerő környezet-tudatoság hívta életre: mivel a hagyományos műanyag kőolajszármazékokból készül, a magas olajárak miatt esetenként jobban megéri bioplasztikot használni.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo