Egy startup fejlődésének, dinamizmusának biztosítéka a megfelelő idejű és mértékű tőkebevonás. A lehető legjobb feltételeket kínáló befektetőt megtalálni és meggyőzni pedig senki számára nem egyszerű. Nem véletlen, hogy nagy népszerűségnek örvendenek a speciálisan startupok részére szervezett megmérettetések, melyek rendkívül jó lehetőségeket kínálnak a nemzetközi befektetők előtti bemutatkozásra, valamint elismerések, díjak és jelentősebb pénzösszegek elnyerésére. Minél nevesebb a rendezvényt szervező, támogató nagyvállalat, annál nagyobb a résztvevők száma, illetve a sajtó és a befektetői érdeklődés is. Nem véletlen tehát, hogy a szoftveróriásról elnevezett Intel Global Challenge az egyik legjelentősebb startup rendezvény, melyre évről évre több ezer csapat jelentkezik a sikeres szereplés reményében.
Ha Kalifornia, akkor többségünknek elsősorban a Szilícium-völgy hi-tech fejlesztései, a hollywoodi filmipar vagy éppen a minőségi borok jutnak eszébe. Azt azonban már kevesen tudják, hogy a kaliforniai szőlészet megteremtője a 19. században kivándorló magyar Ágoston Haraszthy volt, akit a helyi szakemberek a „kaliforniai bor atyjaként” tisztelnek. Ennek ismeretében külön figyelemreméltó a szőlővédelmi szenzorhálózatot fejlesztő magyar SmartVineyard sikere az Intel Global Challenge startup verseny döntőjében.
A döntőhöz hosszú út vezetett, hiszen a csapatnak először a szoftver-óriás által szervezett európai döntőn kellett helytállnia: itt 4000 csapat közül a harmadik helyen kvalifikálták magukat a Szilícium völgyben rendezett döntőre. A 25 csapatból álló nemzetközi mezőny pedig a további kontinensek helyezettjeiből állt össze.
A november 3-6 között zajló négynapos rendezvény nem csak magáról a versenyről szólt, ugyanis a fiatal vállalkozásoknak lehetőségük nyílt szakmai rendezvényeken részt venni. Ellátogattak például a Stanford Egyetemre, megismerhették top tech cégek szervezeti működését valamint üzleti mentoroktól kaphattak szakmai tanácsadást. A döntőnek a neves Berkeley Egyetem adott otthont, ahol a csapatoknak neves üzleti befektetők előtt kellett megmérettetniük magukat. Agrotechnológiai innovációjával a SmartVineyard csapatának sikerült a zsűri elismerését kivívnia, és a legjobb nyolc közé kerülnie. A cég vezetője, Árendás Csaba elmondta: ha a magyarok bor tekintetében ilyen sokat tudtak adni Kaliforniának, akkor remélik, hogy hamarosan a szőlővédelemben is jelentős előre lépések lesznek. Ehhez pedig a SmartVineyard mostani sikere tökéletes kezdet.