Óriási magyar siker készül Amerikában

Húszezer csapat közül a legjobb nyolc közé jutott a magyar SmartVineyard csapata az Intel Global Challenge elnevezésű rangos startup versenyen. A SmartVineyard az újabb bizonyíték arra, hogy egy magyarországi startupnak is lehet nemzetközi sikerekről álmodnia.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Piac&Profit/Hatlaczki Balázs

Egy startup fejlődésének, dinamizmusának biztosítéka a megfelelő idejű és mértékű tőkebevonás. A lehető legjobb feltételeket kínáló befektetőt megtalálni és meggyőzni pedig senki számára nem egyszerű. Nem véletlen, hogy nagy népszerűségnek örvendenek a speciálisan startupok részére szervezett megmérettetések, melyek rendkívül jó lehetőségeket kínálnak a nemzetközi befektetők előtti bemutatkozásra, valamint elismerések, díjak és jelentősebb pénzösszegek elnyerésére. Minél nevesebb a rendezvényt szervező, támogató nagyvállalat, annál nagyobb a résztvevők száma, illetve a sajtó és a befektetői érdeklődés is. Nem véletlen tehát, hogy a szoftveróriásról elnevezett Intel Global Challenge az egyik legjelentősebb startup rendezvény, melyre évről évre több ezer csapat jelentkezik a sikeres szereplés reményében.

Ha Kalifornia, akkor többségünknek elsősorban a Szilícium-völgy hi-tech fejlesztései, a hollywoodi filmipar vagy éppen a minőségi borok jutnak eszébe. Azt azonban már kevesen tudják, hogy a kaliforniai szőlészet megteremtője a 19. században kivándorló magyar Ágoston Haraszthy volt, akit a helyi szakemberek a „kaliforniai bor atyjaként” tisztelnek. Ennek ismeretében külön figyelemreméltó a szőlővédelmi szenzorhálózatot fejlesztő magyar SmartVineyard sikere az Intel Global Challenge startup verseny döntőjében.

A döntőhöz hosszú út vezetett, hiszen a csapatnak először a szoftver-óriás által szervezett európai döntőn kellett helytállnia: itt 4000 csapat közül a harmadik helyen kvalifikálták magukat a Szilícium völgyben rendezett döntőre.  A 25 csapatból álló nemzetközi mezőny pedig a további kontinensek helyezettjeiből állt össze.

A november 3-6 között zajló négynapos rendezvény nem csak magáról a versenyről szólt, ugyanis a fiatal vállalkozásoknak lehetőségük nyílt szakmai rendezvényeken részt venni. Ellátogattak például a Stanford Egyetemre, megismerhették top tech cégek szervezeti működését valamint üzleti mentoroktól kaphattak szakmai tanácsadást. A döntőnek a neves Berkeley Egyetem adott otthont, ahol a csapatoknak neves üzleti befektetők előtt kellett megmérettetniük magukat. Agrotechnológiai innovációjával a SmartVineyard csapatának sikerült a zsűri elismerését kivívnia, és a legjobb nyolc közé kerülnie. A cég vezetője, Árendás Csaba elmondta: ha a magyarok bor tekintetében ilyen sokat tudtak adni Kaliforniának, akkor remélik, hogy hamarosan a szőlővédelemben is jelentős előre lépések lesznek. Ehhez pedig a SmartVineyard mostani sikere tökéletes kezdet.

GOOGLE MÉRETŰVÉ VÁLHAT
Akár Google-méretű céggé nőheti ki magát alig néhány év alatt a Szőlőőrt gyártó QuantisLabs Kft., amennyiben sikerül több millió eurónyi tőkét bevonni nagyon rövid időn belül. A borászok munkáját hatékonyabbá tevő, szenzorhálózaton alapuló növényvédelmi rendszert használják már Chilében és Kaliforniában is.
 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo