Hogyan lehetne fenntartható a gyapottermesztés?

Milyen környezeti, technológiai kihívások előtt áll a pamutipar napjainkban? Hogyan lehet átállni a fenntarthatóbb termelési módszerekre a Föld legfontosabb gyapottermő vidékein? Többek között ezeket kutatja új dokumentumfilmjében a NatGeo, amely a C&A divatmárkával együttműködésben készült.

A Tisza Párt sokat ígér a nyugdíjasoknak - mi lenne ebből megvalósítható?
Mekkora lesz várhatóan a novemberi nyugdíjkorrekció?

Nyugdíjszerviz élőben Karácsony Mihállyal és Malicskó Gáborral
Vegyen részt és kérdezze Ön is a szakértőket!

2025. április 11. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gyapot – A divat növénye című műsor európai premierje kapcsán Alexandra Cousteau, a vízügyi problémák és a fenntarthatóság nemzetközileg elismert szaktekintélye, valamint Jeffrey Hogue, a C&A nemzetközi divatmárka fenntarthatósági felelőse is hangsúlyozta a szemléletváltás fontosságát a pamutiparban. „Nagyjából a globálisan gyártott ruhák felénél használnak pamutot, ám a hagyományos gyapotgazdálkodás visszafordíthatatlan károkat okoz a bolygónknak – mondta Cousteau a film berlini bemutatóján. Jeffrey Hogue hozzátette: – Örömmel támogatunk egy olyan dokumentumfilmet, amely bepillantást enged a fenntarthatóbb gyapottermesztési módszerekbe. Szeretnénk felhívni a márkák és a fogyasztók figyelmét, hogy a biogazdálkodással előállított pamut számtalan előnyt biztosít bolygónk és annak lakói számára.”

A 60 perces dokumentumfilmben Alexandra Cousteau bemutatja, milyen fontos átállni az új, környezetbarát termelési módszerekre. A műsorvezető bejárja az indiai Madhja Prades gyapotföldjeit, hogy testközelből ismerkedhessen meg a gyapottermesztéssel és találkozhasson a helyi gazdálkodókkal, akiknek sokat javult az élete, mióta a hagyományos módszerek helyett fenntarthatóan dolgoznak. Az Indiában és másutt dolgozó munkatársakon kívül találkozik a legfontosabb németországi és amerikai piaci szereplőkkel is. Cousteau elbeszélget az egyik leghaladóbb gondolkodású divatház, a C&A szakértőivel is, hogy megértse, miért mutatkozik globális igény a biogazdálkodásra, és miért vált fontossá a nemzetközi összefogás ezen a területen. „Az európai divatcikkek fogyasztóinak meg kell értenie, hogy súlya van a választásuknak a gyapottermesztő országok fenntartható fejlődésének biztosítása miatt”– mondta Jeffrey Hogue, a C&A fenntarthatósági felelőse.

Deborah Armstrong, a National Geographic Partners Europe alelnöke megjegyezte: „A National Geographic hisz a tudomány, a felfedezés és a történetmesélés világformáló erejében. A ruhagyártás olyan hatással van a környezetünkre, amelyre csak kevesen gondolnak. A Gyapot – A divat növénye című alkotás ezt a hatást hangsúlyozza, valamint magával ragadó módon számol be a lehetséges megoldásokról.”

Fenntarthatóság: példamutatás nélkül nem megy
A hazai vállalatok 96 százaléka szerint az első számú vezető hiteles példamutatásán múlik egy vállalat valódi fenntarthatósági teljesítménye – derül ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) saját felméréséből.

Véleményvezér

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.
50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében

50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében 

Szemétfronton már egyetértenek az illetékesek.
Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo