100 órával kevesebb munka? Így lehet

Nem véletlen, hogy az informatikai beruházások estén általában igen gyors megtérüléssel lehet számolni. Még ha csak viszonylagos adminisztrációs rendszertelenséget feltételezünk is, a folyamatok kibogozásával jelentős munkaidő szabadulhat fel. Szakértőnk egy példán mutatja be a döbbenetes számokat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Sokan megborzonganak az adminisztráció szó hallatán, de sajnos egy vezető nem teheti meg. hogy elmenjen a téma mellett. Minél nagyobb és szélesebb körű egy vállalkozás tevékenysége, annál inkább meghatározó a megfelelő adminisztrációs háttér. Gyakorlatilag életmentő is lehet adott pillanatban.

A következő esettanulmány egy vállalkozáson belül két esetet is megmutat, amit egy kis IT fejlesztéssel lehetett orvosolni:

  1. manuális rögzítés és adat duplikáció két különböző rendszerben, melyek hibát és plusz munkát generáltak
  2. egy rém bonyolult premizálási rendszer (20 üzletág) kigobozása, ami egy érzékeny terület minden vállalkozás életében
A végeredmény? 80-100 munkaórányi megtakarítás havonta. És ez csak két kezelt terület.

Kép:PP archív

Tudták, hogy nincs rendben és erre is rendezkedtek be

A példánkban szereplő cégben két rendszert használnak: egy könyvviteli programot és egy vállalatirányítás rendszert. A számlák berögzítésre kerülnek csak fejösszeggel a könyvelőprogramba, ami később berögzítésre kerül a vállalatirányítási rendszerbe is, de már főkönyvi számokra bontva.

Mivel kézi adatfelvitel történik, ezért számolni kell a félregépelés veszélyével, ami a valóságban igen komoly hibákat is eredményezett például önköltségszámítás, cikkár meghatározás kapcsán. Rendszer csere szóba sem jöhet.

Minden egyes hónap végén két munkavállalónak egy teljes napját vette el, míg a két rendszerből lekérve a számlákat összeegyeztették, hogy egyezik-e a könyvelő programba felvitt összeg az ERP rendszerben szereplő szétbontott összeggel. Ez amellett, hogy havi 16-20 munkaórát vett igénybe közvetlenül, annyiban is hátráltatta a cég működését, hogy valójában hibás adatokkal dolgozott húsz részleg egy teljes hónapon át.

A megoldás:

A megoldás egy adatbányászati eszköz volt, mely a két adatbázisban lévő adatokat egy felületen képes volt megjeleníteni, ráadásul a nem egyezőségeket külön megjelölte a rendszer, így minimális munka volt a hó végi egyeztetés (lásd ábra)

Az adatbázisok összekapcsolásában a számlák referencia/számla számai adtak lehetőséget. Havi kb. 400 számla összesen nagyságrendileg 8-12.000 tételt jelentett havonta. Nem nehéz belátni, hogy ekkora mennyiségnél a legjobb jó szándék ellenére is akadhatnak hibák.

„…a hibákat megelőzni nem tudtuk, viszont megtaláltuk és megmutattuk hol vannak, így rövidebb idő alatt lehetett javítani…”

A felállított rendszer nem a hibák elkerülésében segített, hisz a struktúra az adminisztrációban nem változott, a két sziget rendszer maradt továbbra is. Viszont az adatok helyessége kapott egy kontrollt, ami a manuális figyelés helyett egy automata megoldás.

A változtatás amellett, hogy rengeteg munkaórát takarított meg, az alkalmazottak ellenállásába sem ütközött, mivel nem kellett változtatni a szokásokon.

Kimenő számla egyeztető képernyő, ahol a piros zászló jelezi a nem megfelelő rögzítést

Az egyenleg:

A rendszer bekerülési értéke, licencekkel, tanácsadással együtt 3.000.000 forint+áfa volt. Ennek a projektnek kb. 30% költsége osztható rá erre a témára.

Ehhez képest bruttó 1.800 forintos óradíjjal számolva havonta közvetlenül 144.000-180.000 forint/ hó megtakarítást értünk el. És itt nagyon szigorúan csak a közvetlen költségekről beszélek! Ez kevesebb, mint 21 hónapos megtérülés a legrosszabb esetben is, amennyiben a teljes projektet veszem alapul és öt és fél hónapot, ha csak a ráosztott részt.

Nem véletlen, hogy egy viszonylagos rendszertelenség esetén az informatikai beruházások közel 1 év alatt közvetlenül megtérülnek. Vajon mennyi ehhez hasonló apróságnak és megszokottnak tűnő műveltet végeznek a kollégái a cégében, ami kiváltható lenne és a felszabaduló időben magasabb hozzáadott értékű munkára lenne lehetőség?

Poór Károly a Dyntell fejlesztője

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo